استاندار مرکزی از ایجاد 20 هزار فرصت شغلی جدید خبر داد

کارگران هپکو، آذرآب و واگن پارس سهامدار می شوند


زهره افشار
خبرنگار
استاندار مرکزی اعلام کرد: با تکمیل 77 پروژه نیمه تمام در استان مرکزی تا پایان سال‌جاری حدود 20 هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد می‌شود.
سید علی آقازاده، در گفت‌و‌گو با «ایران» تأکید کرد: تا پایان سال 99 بیش از 77 پروژه نیمه تمام در بخش‌های صنعتی، فرهنگی و ورزشی استان با سرمایه‌گذاری 230میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.با افتتاح این طرح‌ها 15 تا 20 هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد می‌شود. وی افزود: یکی از این طرح‌ها تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک است که با دستور رئیس جمهوری مقرر شده 100 میلیارد تومان اعتبار ملی هم دریافت کند و بهره‌برداری از آن یکهزار نفر اشتغالزایی دارد.
تکمیل بیمارستان شهر خمین، سالن‌های همایش، سالن‌های نمایش، سوله‌های چند منظوره، زمین‌های ورزشی روستایی از جمله دیگر طرح‌ها هستند. وی افزود: این جدا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ده ها طرح دیگر است. آقازاده خاطرنشان کرد: میانگین نرخ بیکاری استان مرکزی در سال 98 معادل 8.1 بوده ولی در 3 ماهه زمستان سال 98 به 6.1 رسیده است و همین مسأله موجب شده استان مرکزی به جمع 5 استان با نرخ پایین بیکاری بپیوندد. از سوی دیگر استان مرکزی در سال 98 از نظر فضای کسب و کار مقام اول کشوری را داشته است. آقازاده با تأکید بر اینکه استان صنعتی مرکزی توانسته به کمک کارگران و متخصصان استان، تحریم‌ها را خنثی کند؛ تصریح کرد: با‌ وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی که در سال‌های 97 و 98 داشتیم سهم استان مرکزی از صادرات غیر نفتی کشور در این مدت سالانه یک میلیارد دلار بوده است. از سوی دیگر توانستیم در چنین شرایطی رتبه یک جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در میان استان‌ها به‌دست آوریم. به گفته استاندار مرکزی در سال 98 یک میلیارد و 540 میلیون یورو سرمایه خارجی در استان جذب شده که بخش اعظم آن در بخش نیروگاهی بوده است. کاهش حقوق معوقه کارگران در استان مرکزی خبر خوب دیگری است که استاندار به آن اشاره می‌کند. وی افزود: در حالی که در پایان سال 97 حدود 6 هزار نفر از کارگران استان مرکزی حقوق معوقه داشته‌اند این تعداد با 75 در صد کاهش به 2 هزار نفر درپایان سال 98 رسید. در همین حال استاندار مرکزی به کارگران شرکت هپکو، آذرآب و واگن پارس نوید داد که با حمایت دولت و دستگاه قضایی در سال‌جاری گام‌های بلندی برای رفع مشکلات کارگری این شرکت‌ها برداشته شود و این روند ادامه یابد. وی تأکید کرد: یکی از راهکار‌های مطرح شده سهیم کردن کارگران این 3 شرکت در سهام شرکت خودشان است. استاندار استان مرکزی گفت: با وجود اینکه استان ما یک قطب صنعتی به شمار می‌رود اما در بخش کشاورزی نیز توفیقاتی داشته است. به گفته وی استان مرکزی در تولید گوشت سفید، گوشت قرمز و لبنیات جزو 5 استان برتر در این زمینه هاست. استان مرکزی از تولید 300 هزار تن گندم در سال 97 به 410 هزار تن در سال 98 رسیده و امسال انتظار می‌رود تولید گندم در این استان از نیم میلیون تن بگذرد که می‌تواند در امنیت غذایی کشور مؤثر باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/11/547020/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها