ایران در ایران



.
شوری آب از حد گذشت
یک میلیون نخل در اروند‌کناردر خطر خشک شدن

گروه ایران زمین - افزایش شوری آب اروندرود و تأمین نشدن آب بخشی از نخلستان‌های اروندکنار در شهرستان آبادان نخلستان‌های این منطقه مرزی را در معرض نابودی قرار داده است.
 به‌گزارش ایرنا، اروندرود که بخشی از آب آن از رودخانه کارون تأمین می‌شود این روزها چنان دچار کم آبی شده که آب شور دریا بر اندک آب شیرین آن غلبه کرده است و این باعث شده آبی که برای آبیاری نخلستان‌های حاشیه اروندرود روانه می‌شود بسیار شور باشد. این امر علاوه بر کاهش ثمر دهی، خشک شدن نخلستان‌های این منطقه را در پی خواهد داشت.
 بخشدار اروندکنار با تأیید افزایش میزان شوری آب اروندرود اظهار داشت:سال گذشته که آب اروندرود شیرین بود برخی کشاورزان اقدام به شکستن سدهای ورودی آب از اروندرود به انهار کردند که این موضوع اکنون با شوری دوباره آب اروندرود برای آنها مشکل ساز شده است.
 صادق جلالی گفت: از دهیاران منطقه خواسته شده است سریعاً نسبت به مسدود کردن ورودی آب اروندرود به انهار اقدام کنند تا مزارع و نخلستان‌های منطقه از شوری آب دچار خسارت نشوند.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز ضمن تأکید بر تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بیان کرد:نگرانی کشاورزان شهرستان آبادان قابل درک است زیرا آب انهار منشعب از اروندرود که در نهرها برای آبیاری نخیلات مصرف می‌شود از درجه شوری بالایی برخوردار است و نخلستان‌ها را ازبین خواهد برد.

آتش در «دره نمره یک» نفس مسجد سلیمانی‌ها را بند آورد

مسجدسلیمان- هوشنگ فرجی: «دره نمره یک» مسجدسلیمان که درمجاورت نخستین چاه نفت خاورمیانه قراردارد به دلیل وجود چشمه نفتی و سرازیر شدن پسماندهای شرکت پتروشیمی رازی این شهرستان آتش گرفت ودود ناشی ازاین آتش‌سوزی نفتی، ساعاتی مردم این شهر را با مشکلات تنفسی روبه‌رو کرد. قاسم صالحی رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با اعلام این مطلب که برای تجمیع وتخلیه نفت‌های رهاشده از سال‌های گذشته اقدام به احداث حوضچه‌ای در امتداد این دره آغشته به نفت و پسماندهای مایعات نفتی وگازشده است، گفت: این حادثه تلفات جانی دربرنداشت و پس از ساعت‌ها تلاش مأموران آتش‌نشانی خاموش شد. نشت گازهای ترش منازل شخصی و رهاشدن نفت از دل زمین سال‌هاست اکثر شهروندان مسجدسلیمانی را به بیماری‌های پوستی وتنفسی مبتلا نموده است و سالانه بیش  ازیک میلیارد تومان از لوازم برقی شهروندان اکسیده وغیرقابل استفاده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/6/547000/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها