دیگه چه خبر؟


تقاضای تشکیل فراکسیون «سیر و عدس» در مجلس
 خبر اول اینکه، عضو هیأت رئیسه مجلس از توقف تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس توسط هیأت رئیسه خبر داد. به گزارش فارس، علیرضا سلیمی  گفت: با تصمیم هیأت رئیسه مجلس تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس متوقف شده است. وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ درخواست تشکیل فراکسیون به هیأت رئیسه مجلس واصل شده که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است. تعدادی از فراکسیون‌ها عملاً در مسیر موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند و ما شاهد موازی کاری در تشکیل این فراکسیون‌ها هستیم؛ به عنوان مثال فراکسیون تعاون و کار و فراکسیون تعاون و همیاری از جمله مواردی است که درخواست تشکیل آنها به هیأت رئیسه واصل شده که هر سه در واقع یک مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند. سلیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تشکیل فراکسیون‌های دیگری همچون فراکسیون عدس و سیر به هیأت رئیسه واصل شده که سؤال اینجاست شأن یک فراکسیون در این حد پایین آورده شود؟ وی افزود: با توجه به این موارد هیأت رئیسه تصمیم گرفته تا فعلاً جلوی تشکیل فراکسیون‌ها گرفته شود تا سازوکار مناسبی برای تشکیل آنها در نظر گرفته شود.

واکنش امریکا به درخواست ایران برای بازداشت ترامپ
 خبر دیگر اینکه، امریکا به درخواست ایران از اینترپل برای تعقیب قضایی رئیس ‌جمهوری امریکا واکنش نشان داد. خبرآنلاین نوشت: برایان هوک، نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران برای اینترپل درخصوص درخواست ایران برای بازداشت دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری امریکا تعیین تکلیف کرده است. هوک در یک کنفرانس خبری در ریاض در کنار وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجی گفت: ارزیابی ما این است که اینترپل برای پرونده‌هایی که ماهیت سیاسی دارند، اعلان قرمز صادر نمی‌کند. وی در ادامه گفت: این ماهیت سیاسی دارد. این مسأله ارتباطی با امنیت، صلح بین‌المللی یا ارتقای ثبات ندارد. این یک حرکت تبلیغاتی است که کسی آن را جدی نمی‌گیرد. گفتنی است دوشنبه دادستان تهران از شناسایی 36 نفر از افراد مرتبط با ترور شهید سلیمانی و صدور دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز به اینترپل خبر داد که در رأس آنها دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکاست.

روایت استاندار سیستان و بلوچستان از انفجار دیروز
 دست آخر اینکه، استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه صبح دیروز در منطقه کورین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک بمب کنار جاده‌ای بوده که در منطقه کورین منفجر شده و هیچ خسارت جانی و مالی هم دربر نداشته است. به گزارش ایرنا، وی درباره شایعات مربوط به شهادت فرمانده سپاه منطقه کورین و راننده او در این عملیات نیز گفت: این خبر صحت ندارد و کذب محض است. استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: این حادثه به خاطر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای بوده است. البته یک بمب دیگر هم در همان حوالی کارگذاشته بودند که خنثی شده است. موهبتی عنوان کرد: گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این انفجار را پذیرفته که این اطلاعات تنها در فضای مجازی مطرح شده است و تحقیقات ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد. در این زمینه نماینده مردم زاهدان در مجلس هم شهادت فرمانده بسیج کورین در عملیات تروریستی در زاهدان را تکذیب کرد و گفت این حادثه تلفات جانی نداشته است. فداحسین مالکی ادامه داد: سرهنگ میرشکار فرمانده بسیج کورین فقط جراحت مختصری دیده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7382/3/546996/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها