دیگه چه خبر



شناسایی ۳۶ نفر مرتبط با ترور سردار سلیمانی

   خبر اول اینکه، دادستان تهران از شناسایی ۳۶ نفر از افرادی که در ترور سردار سلیمانی نقش داشتند، خبر داد. به گزارش ایسنا، القاصی مهر دادستان تهران در جلسه دیروز مسئولان قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی، افراد شناسایی شده را «مسئولان سیاسی و نظامی امریکا و دیگر دولت‎ها» معرفی کرد که «برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است.» وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

پیگیری شکایت ناطق در دادگاه ویژه روحانیت

  خبر دیگر اینکه، وکیل حجت‌الاسلام ناطق نوری از پیگیری شکایت موکلش از حمید رسایی خبر داد. به گزارش ایرنا، علی اصغر نیک‌نهاد با اشاره به شکایت ناطق نوری از اظهارات خلاف واقع حمید رسایی اظهار داشت: «شکایت از این فرد در دادسرای ویژه روحانیت تقدیم، دستور ثبت و شعبه رسیدگی‌کننده تعیین، مراحل تعقیب قضایی نامبرده در حال پیگیری است.» حمید رسایی پنجم تیرماه با انتشار رشته‌توییتی اتهاماتی را علیه علی‌اکبر ناطق نوری مطرح کرد و از جمله مدعی شد اکبر طبری با اصرار او و در حالی که سابقه عضویت در گروهک منافقین را داشته «بدون نیاز به استعلامات رایج از مراکز امنیتی» به «فرمانداری شهرستان نور» منصوب شد. او تأکید کرده که مروی، معاون آیت‌الله شاهرودی در زمان ریاست بر دستگاه قضا در نامه‌ای خطر حضور طبری را یادآوری و البته این گزاره را مطرح کرده که «لازم است در پرونده طبری، روابط وی با ناطق‌نوری مورد بررسی قرار گیرد. خصوصاً درباره منبع تأمین هزینه‌ ساخت ‎حوزه علمیه مجلل ناطق‌نوری در لواسان و ارتباطش با طبری.» رئیس دفتر ناطق نوری این ادعاها را رد کرده است.

طلبه‌هایی که  زیر 800 هزار تومان شهریه می‌گیرند

  شنیدیم که، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص انتقاد عده‌ای مبنی بر دخالت حوزه در امور سیاسی، گفت: در پاسخ به آنهایی که می‌گویند حوزه در سیاست دخالت نکند، می‌گویم که مگر دانشگاه‌ها در سیاست ورود نمی‌کنند! مدعیان بگویند طبق کدام اصل و قانون، طلبه و حوزه حق ندارد در امور سیاسی دخالت کند و اول مصداق را ذکر کنند و دوم درست یا نادرست بودن آن مصداق را مطرح کنند و سوماً بگویند ملاک‌شان چیست؟ به گزارش جماران، مجتبی ذوالنور نماینده قم  با انتقاد از وضعیت معیشتی طلاب، گفت: بودجه‌های حوزه‌های علمیه بدترین وضعیت را دارد و نمی‌توانند امور جاری خود را اداره کنند؛ طلبه‌ای که ۸ سال درس خوانده و مدرکی معادل دکترا دارد، زیر ۸۰۰ هزار تومان شهریه می‌گیرد. اگر بخواهند یک اتاق در زیرزمینی در حاشیه شهر هم اجاره کنند، نمی‌توانند. منبع درآمد دیگری هم ندارند و با شیوع کرونا سفرهای تبلیغی آنها هم کنسل شده و از راه تبلیغ هم نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند.

سپاه به دنبال تصدی‌گری در حوزه خودرو نیست

  دست آخر اینکه،  فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سپاه قرار نیست در حوزه صنعت خودرو تصدی گری کند و وارد خودروسازی شود بلکه هدف ما کمک و مشورت است.
به گزارش مهر، سردار امیر علی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید از پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و در جمع خبرنگاران، درباره برنامه سپاه برای کمک به صنعت خودرو، گفت: کار ساخت با خودرو سازهاست و ما به رفع کاستی‌هایی که در صنعت خودرو وجود دارد کمک خواهیم کرد، این کاستی‌ها در بخش‌های فناوری و در ساخت برخی قطعاتی است که وابسته بودند و امروز می‌خواهند بومی شوند. وی افزود: ما آدرس صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان داخلی را بیشتر از دیگران بلد هستیم و می‌توانیم برای قطعه‌ای که مشکل دارند آدرس فلان صنعتگر و شرکت دانش بنیان را ارائه دهیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7381/3/546958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها