بازدید وزیر راه از پروژه‌ای که از رکود درآمد

فاز اول جاده قزوین به تنکابن تا سال آینده افتتاح می‌شود




قزوین - کوروس سلیمانی: در سال جهش تولید، برخی پروژه‌های نیمه تمام برای تسریع در اجرا در فهرست طرح‌های مهم قرار گرفته تا با تأمین اعتبارات وارد فاز بهره‌برداری شوند یکی از این طرح‌ها در استان قزوین جاده قزوین- الموت- تنکابن است.
صبح دیروز وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین سفر کرد. محمد اسلامی که در هوایی مه آلود به بازدید از این مسیر پرداخت در جمع خبرنگاران درباره روند تکمیل این طرح گفت: «جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلومتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود این پروژه از طرح‌های مهم راهبردی و حلقه اتصال راه‌های جنوب به شمال است که از سال‌های قبل شروع شده و ملاحظات مهندسی ایجاب می‌کرده زودتر ساخته شود بنابراین تلاش ما بر این است که با اولویت‌گذاری در اجرای آن حداقل بخشی از آن را تا سال آینده افتتاح کنیم. بخشی از این مسیر در استان قزوین و بخش دیگر در استان مازندران است که امیدواریم بهره‌برداری از این طرح با کمک نمایندگان مجلس و مشاوران سرعت بیشتری به خود بگیرد.»
وی با بیان اینکه فاز دوم این مسیر دارای مشکلات زیست محیطی بود که آن را بر طرف کرده‌ایم، یادآور شد: با تجدید نظر در برخی مسائل و تکمیل مطالعات امیدواریم آن را با سرعت بیشتری تکمیل کرده و هزینه اجرا را کاهش دهیم. طبق برآوردهای صورت گرفته ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل لازم است که در ادامه کار با افزایش هزینه‌های اضافه باید در ادامه پروژه مورد بررسی قرار گیرد.
 در حاشیه این بازدید، سید قاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی به خبرنگار «ایران» گفت: این پروژه در سال ۸۲ و در پی سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین مطرح و در سال ۸۶ تصویب و اجرایی شد. این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه‌ الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.
 بی‌نیاز در ادامه با بیان این که ۸۰ درصد فاز اول این پروژه به طول ۶۲ کیلومتر انجام شده است، گفت: متأسفانه در فاز اول این پروژه و در مسیر ۶۲ کیلومتری دچار رکود شده بود که با پیگیری‌های انجام شده مستمر از سوی مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی به‌دلیل اهمیت موضوع این فاز با موافقت سازمان برنامه و بودجه و دفتر رهبر معظم انقلاب در فهرست طرح‌های مهم قرار گرفت و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز طرح امسال نیز اختصاص یابد تا این پروژه مهم ملی دچار توقف نشود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7381/11/546903/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها