ایران در ایران



شر ملخ ها از سر 5 استان کم شد

ایران زمین - حجم مبارزه با ملخ‌های مهاجم طی چند روز گذشته در 5 استان از 8 استان درگیر با هجوم ملخ‌ها به صفر رسیده اما سازمان حفظ نباتات می‌گوید آمادگی استان‌های جنوبی برای مبارزه با هجوم احتمالی ملخ‌ها ادامه دارد.
«سید رضا میر» سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور به «ایران» گفت: تاکنون در 8 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خوزستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در سطحی معادل 400 هزار هکتار با ملخ‌ها مبارزه شده است.
به گفته وی، در 48 ساعت گذشته سطح مبارزه در سیستان و بلوچستان به 115 هکتار، خراسان جنوبی 144 هکتار و جنوب کرمان به 23 هکتار کاهش یافته و در 5 استان دیگر به علت اینکه ریزش ملخ نداشته‌ایم عملاً مبارزه‌ای صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم احتمال حمله مجدد ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور وجود دارد، تصریح کرد : سازمان حفظ نباتات همچنان در آماده باش خواهد ماند و به پایش ملخ در استان‌های پاک شده از ملخ ادامه می‌دهد. به گفته میر، بیشترین سطح مبارزه با ملخ مهاجم در استان‌های کشور مربوط به سیستان و بلوچستان با 182 هزار هکتار و کمترین مربوط به خراسان رضوی با 5 هکتار بوده است.

  مشهد فراتر از خط قرمز کرونایی

خراسان رضوی - وضعیت شهر مشهد از لحاظ ابتلای به کرونا از مرحله قرمز هم عبور کرده و «هشدار بسیار بالا» برای این کلانشهر به لحاظ بیماری کرونا اعلام شده است.
 به گزارش ایرنا، دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد دیروز به بالاترین حد خود از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون رسیده است. دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: تعداد بستری شدگان بر اثر ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ مورد در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده است که طی مدت شیوع بیماری کرونا بالاترین میزان بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر آمار روزانه تعداد بستری شدگان در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اثر کرونا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر گزارش شده است. دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از احتمال بازگشت محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری ویروسی خبر داد.

سمپاشی رایگان دام در خوزستان

خوزستان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: سمپاشی رایگان بیش از ۱۴ هزار رأس دام و ۶۵ هزار مترمربع جایگاه دامی در حال انجام است.
دکتر محمد آنتیک گفت: انگل‌های خارجی موجب انتقال بسیاری از بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز و... می‌شوند و با سمپاشی بدن دام از این بیماری‌ها جلوگیری به عمل خواهد آمد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7381/6/546883/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها