زمان برگزاری آزمون‌های مردادماه تغییر نخواهد کرد



وزیر علوم گفت : زمان برگزاری آزمون‌های مرداد ماه سال جاری از جمله کنکور به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند و اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه از این افراد ضایع شود، وزارت علوم نمی‌تواند مسئولیت آن را بپذیرد. دکتر منصور غلامی ، درباره زمزمه های تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم به ایسنا، تاکید کرد: به هیچ عنوان زمان برگزاری هیچ کدام از این آزمون‌ها تغییر نخواهد کرد؛ چرا که تمام محاسبات برگزاری این آزمون ها در وزارت علوم اندیشیده شده است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضاهای برگزاری آزمون‌های مرداد ماه مشخص شده است، گفت: در حال حاضر فاصله گذاری برای نشستن داوطلبان در این آزمون ها تعیین شده است، به طوریکه محل قرار گرفتن هر صندلی، فاصله لازم با صندلی‌های پس و پیش داوطلبان برای برگزاری آزمون ها در نظر گرفته شده است.
وزیر علوم با اشاره به اینکه آزمون های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهند شد، افزود: امکانات بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده به اندازه کافی توسط مراکز برگزاری آزمون فراهم شده و مسئولین برگزار کننده آزمون ها در روزهای نزدیک به هر یک از آزمون‌ها آموزش‌های لازم را خواهند دید. یکی از تدابیر اندیشیده شده این است که در محل در ورودی مراکز برگزاری آزمون سلامتی داوطلبان کنترل خواهد شد و تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری این آزمون‌ها رعایت و اجرایی خواهد شد.
دکتر غلامی خاطر نشان کرد: امسال دو بار زمان برگزاری آزمون های سال ۹۹ جابجا شد. در حالی که برای هر یک از این تاریخ ها شرایط لازم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به منظور برگزاری بهتر آزمون فراهم شده بود. لذا آماده برگزاری آزمون ها در زمان‌های تعیین شده هستیم چرا که  تغییر و جابجایی هر یک از آزمون‌ها موجب خواهد شد که در سال آینده گروهی از داوطلبان امکان ورود به دانشگاه را نداشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7381/5/546880/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها