جانباختگان کرونا از10هزار نفر گذشت


رئیس جمهوری روز پنجشنبه در نشست رؤسای تخصصی کمیته‌های ستاد ملی کرونا با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و بهداشتی کشور، مسئولان بخش‌های مرتبط با مقابله با کرونا و بویژه همراهی مردم در مرحله اول مقابله با این بیماری گفت: در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا هستیم که استفاده از ماسک را ناگزیر کرده است و باید در کنار تدوین دستورالعمل‌های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه سهل و ارزان ماسک نیز اندیشیده شود.
به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری افزود: هر چند اوجگیری دوباره شیوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و درگذشتگان در برخی از شهرستان‌های کشور را در دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم، اما آمار کلی از کاهش شیوع بیماری در کشور حکایت دارد. رئیس جمهوری الزام همگانی به استفاده از ماسک و اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی را اقدامی ناگزیر در مرحله جدید مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: هر چند در برخی از کشورها جرایم سنگینی برای نقض قوانین بهداشتی اعمال می‌شود، اما امیدواریم همانگونه که در دوره قبل با همراهی مردم نیازی به اعمال جریمه و استفاده از رفتارهای قهری نداشتیم، در مرحله جدید نیز نیازی به استفاده از قوه قهریه نباشد. رئیس جمهوری گفت: مسئولان کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و اقتصادی و همچنین بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل‌های مربوط به اینکه استفاده از ماسک در چه مناطقی از کشور یا در چه اماکنی اجباری خواهد شد، تهیه کرده‌اند که در صورت تصویب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ و اعلام خواهد شد.

 آمار جانباختگان کرونا از 10 هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.  دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز جمعه  و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید. وی گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید. لاری افزود: ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.همچنین  تاکنون یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.دکتر لاری افزود: در استان‌های کرمانشاه و کردستان گرچه شاهد کاهش موارد بستری بوده ایم، اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/1/546612/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها