با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد

کمک ویژه مالیاتی به شرکت‌های تازه وارد به بورس




رهبر انقلاب با کمک ویژه مالیاتی به شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند، موافقت کردند. از سال گذشته تاکنون بازار سرمایه در طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد و سیاست‌های دولت نیز مسیر تداوم این صعود را آماده کرده است. برای افزایش عمق بازار سرمایه باید شرکت‌های جدیدی به این بازار وارد شوند، اما نگرانی‌های مالیاتی برخی از شرکت‌هایی که شرایط ورود به بورس را دارند، مانع استقبال از بورسی شدن بود، اما با موافقت رهبر معظم انقلاب و مصوبه دولت که در شورای عالی هماهنگی اقتصاد نیز به تصویب رسیده است، شرکت‌هایی که در سال‌جاری وارد بورس شوند، دیگر مشمول مالیات نمی‌شوند. این درحالی است که در بازار سرمایه علاوه بر شرکت‌ها سهامداران نیز درحین انجام معاملات، مالیات قانونی خود را می‌پردازند. بنابراین جای نگرانی از کاهش درآمد مالیاتی دولت برای معافیت بررسی پرونده مالیاتی شرکت‌های پذیرش شده در بورس وجود ندارد.
یکی از نگرانی‌های شرکت‌هایی که آماده ورود به بورس هستند این است که پس از ورود به این بازار، سازمان امور مالیاتی با بررسی پرونده آنها که در بازار سرمایه شفاف‌تر از همیشه می‌شود، پرونده مالیاتی سنوات گذشته آنها را نیز مورد بررسی قرار دهد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، بنابراین، این موضوع از طریق وزیر اقتصاد، در دولت مطرح و به‌دلیل جوانب مختلف آن، به شورای عالی هماهنگی اقتصادی راه پیدا کرد. طی روزهای اخیر نیز حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری در نامه‌ای به فرهاد دژپسند با ابلاغ این مصوبه شورای مذکور که در جلسه شماره ۵۰ شورا مورخ ۳ خرداد به تصویب رسیده، خبر داده که این موضوع به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است.
بر این اساس، ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده‌های سال‌های ماقبل ۱۳۹۸ تمام شرکت‌هایی که در سال‌جاری در بورس پذیرش می‌شوند ممنوع شده و سازمان امور مالیاتی متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد. لذا این شرکت‌ها فقط بابت صورت مالی سال ۱۳۹۸ خود مالیات خواهند پرداخت. همچنین مقرر شده این شرکت‌ها موظف باشند حداقل ۲۵ درصد سهام شرکت خود را به‌صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند و وزارت اقتصاد نیز موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار خود را هر ۳ ماه یک بار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه کند.
در این راستا، دولت هم تصمیماتی برای افزایش کارآیی این بازار انجام داده و به گفته برخی مسئولان اجرایی و کارشناسان فعال در این حوزه، قرار است حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان واگذاری شرکت‌های دولتی، برای تأمین مالی بودجه از راهکار عرضه سهام‌شان صورت بگیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/1/546606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها