وزیر راه وشهرسازی خبر داد

۲ بسته سیاستی و حمایتی برای بازار مسکن


وزیر راه و شهرسازی گفت: در این راستا دو بسته سیاستی و حمایتی جهت ساماندهی و حمایت از اجاره‌نشین‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.
وی تأکید کرد: این بسته‌ها باعث کاهش التهابات مسکن بخصوص برای مستأجران خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن از نوسان سایر بازارهای اقتصادی از جمله ارز و طلا تأثیر می‌پذیرد، افزود: طی هفته‌های اخیر قیمت جهانی طلا از اونسی 1250 دلار به 1750 دلار افزایش یافته و در مقابل از ارزش دلار کاسته شده است.
اسلامی درعین حال گفت: این در حالی است که چرخه مذکور در ایران معکوس است که یک حرکت تخریبی است. متأسفانه عده‌ای با دشمنان ما همنوا شد‌ه‌اند.
وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در کشور تأکید کرد: این میزان افزایش قیمت هیچ منطقی ندارد. برخی سایت‌های اینترنتی اقدام به درج قیمت‌ می‌کنند؛ اما باید از آنها پرسید «چه کسی این واحدها را فروخته و چه کسی خریداری کرده است؟»
بر اساس تصمیم‌گیری کارگروه ساماندهی بازار مسکن به ریاست معاون اول رئیس‌جمهورری قرار است بسته‌های حمایتی برای بازار مسکن امروز در جلسه هیأت دولت مطرح و تصویب شود.
مصطفی قلی خسروی، رئیس مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با «ایران»، با اشاره به نشست روز یکشنبه ساماندهی بازار مسکن، گفت: تأمین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه محور اصلی سیاست‌های جدید بازار مسکن است.
خسروی با اشاره به جزئیات بسته‌های حمایتی بازار مسکن افزود: تأمین زمین‌های 99 ساله و واگذاری آن برای ساخت و ساز به انبوه سازان، تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره‌ای که مالکان آن تقاضای کمک از دولت دارند و بسته‌های تشویقی برای مالکان خانه‌های خالی در صورت عرضه کردن ملک به بازار در بسته‌های حمایتی آمده است.
الزام به تمدید یکساله قراردادهای اجاره با استفاده از پروتکل‌های زمان کرونا از جمله بندهای دیگری است که در بسته حمایتی وزارت راه و شهرسازی گنجانده شده است اما به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک این بند باید به تصویب سران سه قوه برسد.
تعیین درصد افزایش اجاره بها در هر سال نیز از جمله مواردی است که قرار است برای حمایت از مستأجران امروز به تصویب دولت برسد. خسروی با اشاره به این بند گفت: فعال شدن صنعت اجاره‌داری و ساخت و ساز با استفاده از قوانین مانند اخذ مالیات از خانه‌های خالی و عایدی سرمایه مسکن از جمله برنامه‌های دولت است که قرار است بزودی اجرا شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7375/1/546239/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها