رئیس قوه قضائیه:

توجه به مردم درمکتب امام تشریفاتی نیست




آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و مسئولان عالی قضایی دیروز همزمان با اولین روز هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه در این چهل سال تا چه اندازه توانسته است، ملجأ و پناهگاه مردم باشد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه، گفت: در این چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، تلاش‌های قابل توجهی را انجام داده است؛ لیکن با آنچه که باید، در اجرای عدالت فاصله دارد و باید تلاش کنیم که این فاصله کم و کمتر شود. به‌گفته وی، امروز برای نظام اسلامی در گام دوم و بر بستر این گام، مسأله اجرای عدالت از مهم‌ترین اقداماتی است که باید صورت گیرد و مردم باید احساس کنند که عدالت اجرا می‌شود. به گفته رئیسی توجه به مردم در مکتب امام(ره) تشریفاتی نیست. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه قانون گریزی و نظارت گریزی ضد ارزش و قانونگرایی و نظارت‌پذیری ارزش است، گفت: تمام مدیران باید در اجرای قانون تلاش کنند و هیچ کسی به خود اجازه ندهد که قانون گریزی کند و همگان نظارت، خصوصاً نظارت مردم را به‌عنوان یک اصل بپذیرند.رئیسی با بیان اینکه خروشی که مردم امریکا و اروپا و دیگر کشورهای دنیا علیه بی‌عدالتی دارند، نخواهد خوابید، ابراز امیدواری کرد که این خشم، جرقه‌هایی را ایجاد کند و مشتعل شود و این اشتعال، دامن نظام سلطه را بگیرد و آنها را به زیر بکشاند و عدالت برپا شود و ما این روز را بعید و دور نمی‌دانیم.
افتتاح ۴۷ پروژه‎ عمرانی قوه قضائیه
سید ابراهیم رئیسی همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه در مراسم افتتاح مجازی پروژه‎های عمرانی قوه قضائیه هم شرکت کرد. در این مراسم ۴۷ پروژه مهم عمرانی دستگاه قضا در ۲۴ استان به‌صورت ویدئو کنفرانس مورد بهره‎برداری قرار گرفت. این پروژه‎ها عمدتاً مربوط به دادگستری‎ها، سازمان پزشکی قانونی، سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان زندان‎ها، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان قضایی نیرو‌های مسلّح بوده‎اند.فروزان مهر، معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه در خصوص این پروژ‎ه‎ها توضیح داد که این پروژه‎ها با هدف تکریم ارباب رجوع و خدمت‌رسانی بهتر دستگاه قضایی با صرف اعتباری بالغ بر حدود ۹۲ هزار متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان به بهره‎برداری رسیده‎اند.
رئیس قوه قضائیه هم در سخنانی هدف اصلی دستگاه قضا را احقاق حق مردم و ابطال باطل عنوان کرد و گفت: همه امکانات و تجهیزات دستگاه قضا باید در خدمت مردم و گسترش عدالت قضایی باشد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7374/1/546127/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها