ایران آماده پذیرش گردشگران خارجی می‌شود


گروه ایران زمین/ معاون گردشگری از رایزنی با ستاد ملی مدیریت کرونا برای تعیین شرایط پذیرش گردشگران خارجی خبر داد و گفت: ایران دست‌کم تا یک ماه دیگر آماده پذیرش گردشگران بین‌المللی است.
ولی تیموری در متنی که در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده، از مذاکره با نمایندگی‌ها و رایزن‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور برای همکاری و همراهی مجدانه در فرآیند اعتمادسازی و رونق دوباره گردشگری ورودی خبر داده است.
او با اشاره به تجربه‌ای که ایران در دو هفته اخیر در سفرهای داخلی با وجود کرونا داشته است، نوشته که «در سطح داخلی پس از پیگیری‌های مصرانه، در نهایت توانستیم ستاد ملی مدیریت کرونا را به ضرورت تغییر رویکرد کلی در مقابله با ویروس کرونا متقاعد کنیم و بالاخره دو هفته پیش پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر ضرورت توجه توأمان به «سلامت و معیشت مردم» به تصویب رسید.
اکنون با تدوین پروتکل بهداشتی «سفر + سلامت» گردشگری داخلی جان تازه‌ای گرفته و تمام اجزا و حلقه‌های زنجیره بزرگ گردشگری با رعایت موازین بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی پس از چند ماه تعطیلی مطلق فعال شده‌اند؛ به نحوی که در دو هفته گذشته نزدیک به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شب اقامت در کشور ثبت شد.
با تکمیل چرخه خدمات‌رسانی گردشگری داخلی مصمم هستیم با همت همیشگی و مساعدت‌های دلسوزانه، رایزنی‌های لازم با ستاد ملی مدیریت کرونا را برای بازگشایی تدریجی مرزهای بین‌المللی کشور به روی گردشگران بین‌المللی با درنظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و شرایط هر یک از کشورها آغاز کنیم؛ به طور حتم این فرآیند حداقل یک ماه طول می‌کشد. با این حال می‌دانید ورود دوباره گردشگران خارجی به کشور امری نیست که با اعلام باز شدن مرزهای کشور یک‌باره اتفاق افتد، لازم است مذاکرات و رایزنی‌ها و اقدامات اعتمادساز گسترده‌ای از هم‌اکنون در دستور کار قرار گیرد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7367/1/545302/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها