سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

جاسوس سیا و موساد به اعدام محکوم شد


گروه سیاسی/ جاسوس سیا به اعدام محکوم شد. سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری دیروز خود با اعلام این خبر، از اقداماتی که سیدمحمود موسوی مجد برای جمع‌آوری اطلاعات درخصوص محل استقرار و ترددهای سردار حاج قاسم سلیمانی انجام می‌‌داد، این گونه گفت: از ناحیه امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کردند در امور کشور ما مداخله کنند. هم سربازان گمنام امام زمان و هم نیروهای هوشیار ما در سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات آنها را رصد می‌‌کنند و عناصر فریب خورده‌ای که به دام‌ می‌افتند را شناسایی می‌کنند و سپس محاکمه می‌‌شوند. اخیراً سیدمحمود موسوی مجد، فرزند سیدکاظم که هم به سرویس موساد و هم به سرویس سیا در قبال اخذ دلار امریکایی برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می‌‌گذاشت، به اعدام محکوم شد. به گفته اسماعیلی، شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور هم حکم را تأیید کرد که بزودی این حکم اجرا می‌‌شود و به سزای اعمالش می‌‌رسد.
با اعلام این خبر از سوی سخنگوی قوه قضائیه، این گونه برداشت شد که پرونده موسوی مجد ارتباط مستقیمی با اقدام تروریستی دولت امریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس  در 13 دی ماه سال گذشته دارد. اما ساعتی بعد، مرکز رسانه قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای وجود این ارتباط را رد و اعلام کرد: تمام مراحل قضایی پرونده جاسوس سیا و موساد مدت‌ها قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام شده است و پرونده وی ارتباطی با اقدام تروریستی دولت امریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس ندارد. بنابر این گزارش، پس از بازداشت موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر می‌کند که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه برگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸  بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال می‌کند و هم اکنون این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده است. بنابر اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه؛ موسوی مجد از ابتدای بازداشت تاکنون آزاد نشده است.
حکم عیسی شریفی بزودی صادر می‌‌شود
به گزارش ایسنا، فرجام پرونده عیسی شریفی قائم مقام وقت شهردار پیشین تهران هم از دیگر سؤالاتی بود که سخنگوی قوه قضائیه درباره آن گفت: این پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح است و به دادگاه ارسال شد. تاکنون ۴۰ جلسه دادگاه در این خصوص برگزار شده و بزودی جلسات پایانی دادگاه در طی هفته‌های آتی برگزار می‌‌شود. در این پرونده بزودی شاهد صدور حکم خواهیم بود. در این پرونده دو متهم بازداشت هستند و فکر کنم حدود ۹ نفر از متهمان هم با قرار تأمین آزاد هستند. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه اگر در پرونده عیسی شریفی ثابت شود که رئیس مجلس (شهردار وقت تهران)  تخلفاتی داشته چه اتفاقی می‌‌افتد، گفت: ما با اگر و شاید حرف نمی‌زنیم. فردی که شما از ایشان نام بردید در زمره متهمان این پرونده نیست. اسماعیلی  درباره آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی هم گفت: ۷۰ خانواده تا امروز شکایت خود را اعلام کرده‌اند و برخی از خانواده‌ها هم با دادستان نیروهای مسلح دیداری داشته‌اند. در این پرونده تاکنون شش نفر از عوامل ذیربط بازداشت شده‌اند که سه نفر با قرار تأمین آزاد شده و سه نفر دیگر در بازداشت هستند.
برخورد قاطعانه با پرونده قتل رومینا اشرفی
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پس از قتل رومینا اشرفی، انتقاداتی نسبت به بحث مجازات پدر مطرح شده است. آیا قانون مجازات در این زمینه نیاز به اصلاح دارد، گفت: قتل رومینا اشرفی و هر نوع قتل نفس دیگر از منظر قوانین جزایی در زمره جنایات و مستوجب مجازات سنگین است که نوع قتل فرق ندارد چه خودکشی و چه برادرکشی و همسرکشی و فرزندکشی و پدرکشی و مادرکشی و هر نوع قتلی باشد را ما جنایت می‌‌دانیم و معتقدیم با کسانی که مرتکب جنایات می‌‌شوند باید قاطعانه و عبرت آموز برخورد کرد. در این پرونده این گونه اقدام خواهد شد. اگر مجازات تشدید شود، طبق آن عمل می‌‌کنیم. کمااینکه قوه در لایحه صیانت و کرامت و حفظ حرمت بانوان در بخش مربوط به جنایت مربوط به قتل عمدی بانوان اگر به هر دلیلی منتهی به قصاص نشود پیشنهاد تشدید مجازات داده و مجازات در لایحه پیش‌بینی شده است و نسبت به مجازات در قانون فعلی ما شدیدتر است. باز هم قانونگذاری با نمایندگان است؛ چه در قالب همین لایحه‌ای که بعد از گذشت ۹ ماه از زمانی که آن را به دولت دادیم به مجلس تقدیم شود و چه در اصلاح قوانین، حتماً ضوابط قانونی لحاظ می‌‌شود و در قتل‌های فجیع و انتخاب مجازات حتماً مجازات اشد اعمال می‌شود.
تخلفات در جامعه قضات کمتر از یک درصد است
 اسماعیلی در ادامه نشست خبری خود، به پرونده اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه که اولین جلسه دادگاهی آن در روز یکشنبه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: رسیدگی به پرونده اتهامی طبری و همدستان وی مصداق روشنی از فسادستیزی قوه قضائیه است. خوشحالیم که امروز با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده‌هایمان صادقیم. سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه تخلف و جرم در قوه قضائیه حادثه و استثناست نه رویه و قاعده، گفت: این قوه از بیشترین و دقیق‌ترین و حساس‌ترین نهادهای نظارتی برخوردار است. در دوره اخیر فعالیت نهادهای نظارتی تقویت شده است. با وجود سختگیری نهادهای نظارتی درون قوه‌ای، آمارهای ما حکایت دارد که عدد متخلفین درون قوه قضائیه بویژه در جامعه قضات کمتر از یک درصد است که همین میزان هم نباید باشد.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آزادی مایکل وایت زندانی تبعه امریکا در ایران گفت: یک اقدام انساندوستانه و در چارچوب مقررات قضایی و با عنایت به مصالح عمومی کشور به لحاظ ورود دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است. متولی موضوع زندانی و زندانیان قوه قضائیه است و امکان ندارد بدون هماهنگی قوه در مورد زندانیان مذاکره شود. آقایان در بخش‌های مختلف جایگاه خود و جایگاه قوه را بدانند و از ناحیه قوه بدون هماهنگی با این قوا وعده آزادی همه اتباع بیگانه را به دیگران ندهند. تصمیم‌گیری با قوه قضائیه است البته در این موضوع مصالح ملی و نظرات کارشناسی دبیرخانه شورای امنیت ملی را لحاظ کرده است.

خبر
آخرین دفاع زم: با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود

ششمین  و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز دیروز به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش میزان، دریابیگی وکیل مدافع متهم، اتهام توهین به مقدسات را رد کرد و درخصوص اتهام توهین به مأموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش افزود: موکل مسئولیت کار خود را پذیرفته و اعلام داشته که تحت تأثیر جو رسانه‌های خارج از کشور بوده است. او از این بابت نیز اظهار تأسف و ندامت نموده و از این موضوع و آثار زیانباری که به نظام تحمیل شده، بسیار پشیمان است.
وکیل زم در مورد نشر اکاذیب با ادعای حمایت از محکومان امنیتی، خاندان منحوس پهلوی، فرق ضاله عنوان کرد: موکل اشتباهات فوق‌الذکر را صادقانه پذیراست و دفاعی وجود ندارد. موکل از باب نشر اکاذیب مورد قبول وی است و دفاعی ندارد و در مورد نشر اکاذیب هر چند موکل اشتباهاتی داشته، اما هیچ سوء نیتی نداشته است. دریابیگی تصریح کرد: در پایان ضمن تشکر از ریاست دادگاه، استدعا دارم حکمی عادلانه و منصفانه صادر شود و امیدوارم نظام جمهوری اسلامی با رأفت و عطوفت حکمی عادلانه درخصوص موکلم صادر بفرماید. در ادامه متهم زم  هم گفت: یکی از اتهامات من اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی عنوان شده است. اما من قصدی درخصوص ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی نداشتم. اگر کاری از دستم در رفت، اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم. با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود. امیدوارم حکم صادره حکمی باشد که مرا به سوی دیگری که مسیر درستی نیست پرتاب نکند. متهم زم در ادامه لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرد و قاضی صلواتی نیز ضمن اعلام ختم جلسه گفت: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7366/1/545180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها