پیشنهاد نماینده سمنان در اهواز بحث برانگیز شد

استاندار خوزستان: مراقب باشیم در مسیر اهداف گروه های تجزیه طلب گام برنداریم





گروه سیاسی/ سفر 12 نماینده مجلس به اهواز در روز 14 خرداد جهت رسیدگی به مسائل مناطق حاشیه‌ای این شهر و از جمله کم آبی غیزانیه در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب‌های فراوانی داشت.
از میان سخنان نمایندگان در جلسه ای با حضور مسئولان محلی، بخشی از سخنان عباس گلرو، نماینده سمنان بیشتر برجسته شد که گفته است: «من اگر جای استاندار بودم، در اینجا را به روی دولت تخته می‌کردم و نمی‌گذاشتم منافع اینجا به جاهای دیگر برسد. به تهران برسد.»
او همچنین گفته بود که «ثروت دارد از زیر پای مردم اینجا کش می‌رود و به تهران می‌رسد.»
استاندار خوزستان اما در واکنش به این سخنان یادآور شد که مراقب باشیم در مسیر اهداف گروه های تجزیه طلب گام برنداریم.  
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه برخی اظهارنظرها در مورد استان شاید از سر دلسوزی باشد، اما نباید به‌ شکلی بیان شود که مورد سوء‌استفاده قرار گیرد، گفت: باید توجه داشت که دشمن می‌خواهد کشور را در خوزستان زمینگیر کند و اینکه گفته شده نباید اجازه داد منافع بهره‌برداری از نفت خوزستان به کشور برسد، صحبت درستی نیست.
به گزارش ایرنا، شریعتی در جمع نمایندگان مجلس دیگر استان‌های کشور که برای بررسی مشکلات خوزستان به این استان سفر کردند، اظهار داشت: همراهی و ابراز تأسفی که نمایندگان از شرایط استان داشته‌اند جای تشکر دارد اما امیدواریم تصمیمات اتخاذ شده و همچنین اقدامات در حال انجام باعث شود خوزستان با رعایت انصاف در آینده مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه در چاه‌های نفت باید بسته شود تا منافع آن به مملکت نرسد، گفت: بیان چنین اظهاراتی درست نیست زیرا امنیت و تمامیت ارضی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همه ما ملت ایران در یک کشور زندگی می‌کنیم، بنا نیست این‌چنین در مورد امنیت کشور تصمیم‌گیری و سخن بگوییم زیرا تبعات بعدی را درپی دارد. شریعتی گفت: صحبت‎های عنوان شده در مورد وضعیت استان به خاطر رنجی است که از نزدیک مشاهده شده، اما باید مراقب باشیم در مسیر اهداف گروه‌های تجزیه‌طلب گام برنداریم. وی با تأکید بر اینکه من در قبال امنیت این منطقه مسئولیت دارم، افزود: زمین دعوای کشورهای منطقه و عربستان که با ما سر جنگ دارند، خوزستان است و دشمن می‌خواهد کشور را در این استان زمینگیر کند.استاندار خوزستان بیان کرد: عربستان که نمی‌تواند در استان یزد و سمنان یارگیری کند در خوزستان این کار را می‌کند و به همین دلیل باید مراقب باشیم تا اجازه سوء‌استفاده به بدخواهان کشور ندهیم.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به موضوع آبرسانی به غیزانیه و برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر اینکه چرا باید حتماً موضوعات در خوزستان امنیتی شوند تا مورد رسیدگی قرار گیرند، گفت: موضوع آب غیزانیه پیش از اینها آغاز و در جریان بوده است و قبل از اینکه امنیتی شود عملیات اجرایی آن شروع شده است. شریعتی با بیان اینکه بخش غیزانیه محرومیت‌های دیگری به واسطه داشتن کلاس‌های درس کانکسی، بی‌برقی و نبود شبکه گاز هم داشته است، گفت: امروز هیچ کلاس کانکسی در این منطقه وجود ندارد و همزمان با پیگیری موضوع آب مشکلات دیگر غیزانیه نیز رسیدگی شد.
استاندار خوزستان به تجمعات و ناامنی‌های سال ۹۷ به بهانه شوری آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: در آن دوره نیز عده‌ای خارج‌نشین که همواره قصد دارند خدمات شیرین نظام را برای مردم تلخ کنند، مشکل کیفیت آب شرب آبادان و خرمشهر را دو هفته قبل از بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به یک موضوع امنیتی تبدیل کردند. وی افزود: در مورد مشکل آب غیزانیه نیز همان اتفاقات در حال تکرار است و با وجود اینکه طرح آبرسانی آن در حال اجرا است اما عده‌ای از تأخیر پیش آمده، سوء‌استفاده کردند.
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به مصوبات پنجگانه دولت در سال ۹۵ مربوط به رفع مشکلات استان خوزستان، گفت: این مصوبات مربوط به حوزه‌های مختلف آب، برق، کشاورزی و ریزگردها است که برای اجرا ابلاغ شده‌اند. وی با بیان اینکه منابع مالی دولت با محدودیت‌هایی همراه است، گفت: با وجود این اراده دولت بر اجرایی شدن این مصوبات است اما بعضاً در روند تحقق آنها موانعی پدید آمده که با همکاری مجلس، قابل رفع هستند.
شریعتی با بیان اینکه وزارت نفت ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بابت حق آلایندگی به استان خوزستان باید پرداخت کند، گفت: حتی اگر جرایم هم داده نشود، اصل پولی که باید به خوزستان پرداخت شود ۶۰ هزار میلیارد ریال است. استاندار خوزستان گفت: برای اینکه بتوانیم در این خصوص به نتیجه برسیم، حدود دو سال به صورت مستمر تلاش صورت گرفت و در هیأت‌های مختلف قانونی پیگیر بودیم تا در نهایت به صورت قطعی رأی به نفع خوزستان صادر شد.
شریعتی همچنین در بخش دیگری از این نشست به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه تعامل استاندار خوزستان با گروه‌های جهادی پایین است واکنش نشان داد و گفت: فرمانده سپاه خوزستان به عنوان یکی از اعضای شورای تأمین استان و متولی اصلی این گروه‌ها، می‌تواند شهادت دهد که تعامل و همکاری بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/2/544774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها