اخبــــار



مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرد

در پی انتشار خبر لورفتن اطلاعات پنج میلیون کاربر رایتل، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفت: اپراتورها مسئول حفظ اطلاعات مشترکان هستند و با آنها برخورد جدی انجام خواهد شد.
به‌ گزارش ایرنا، اخبار رسمی از افشای اطلاعات هویتی ۵ میلیون مشترک رایتل حکایت داشت و به گفته معاون وزیر ارتباطات این نشت امنیتی توسط مرکز ماهر نیز تأیید شده است.
«حسین فلاح جوشقانی» در توئیتر خود اعلام کرد: مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تأیید کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. وی افزود: در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ مشترکان است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. در عین حال این اپراتور در خصوص موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک خود طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشترکین رایتل بزرگ‌ترین سرمایه ما هستند و حفظ محرمانه بودن و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درخصوص درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است. در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: ۱۲ خرداد ماه جاری این اپراتور از طریق رسانه‌ها در جریان ادعای فردی مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات پنج و نیم میلیون از مشترکین خود قرار گرفت. فرد مذکور مدعی شد از رایتل خواستار پنج بیت‌کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آن را در اختیار رایتل قرار دهد و پس از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا از طریق اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام کرده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویاً تکذیب می‌کند. رایتل در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مستندی بجز ۹ رکورد منتشر شده مبنی بر دزدیده شدن اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده و نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان می‌دهد، ۶ رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و پیش از آن) که عملاً این مشترکین در شبکه رایتل فعال نیستند و از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان می‌دهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است. این اپراتور تأکید کرد، همچنین در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شده است که احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل‌های افتا و ماهر استفاده می‌کند. این پروتکل‌ها هم‌اکنون تشدید شده است. حدس اصلی رایتل درخصوص نشر اطلاعات توسط منشأ انسانی است که در سال ۹۴ و پیش از آن رخ داده است.

جنگ میان «ترامپ» و «اسنپ چت» همچنان ادامه دارد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا بیانیه‌ای صادر کرد و اسنپ چت را به «استفاده غیرقانونی از بودجه شرکت خود» برای «تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰» متهم کرد. این اقدام پس‌ از آن صورت گرفت که این شرکت اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد حساب ترامپ را تبلیغ کند.
به گزارش انتخاب، سخنگوی اسنپ چت در مورد تصمیم حذف حساب ترامپ گفت: «ما حساب کاربری رئیس جمهوری امریکا را حفظ خواهیم کرد، اما مطالب آن را در صفحه اصلی خود قرار نخواهیم داد. سیاست ما این است که پیام‌هایی که تشویق به خشونت، نژادپرستی و بی‌عدالتی می‌کنند را تقویت نکنیم.» کمپین تبلیغاتی ترامپ نیز توضیحی نداد که چگونه عملکرد شرکت اسنپ چت علیه ترامپ می‌تواند قانون را نقض کند. با توجه به اینکه ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ، اقدامات اسنپ چت را «استفاده غیرقانونی از بودجه سازمانی خود» برای تبلیغ جو بایدن و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ قلمداد کرده است، مشخص نیست که قرار است ترامپ تا چه حد از قدرت خود به‌عنوان رئیس جمهوری سوء‌استفاده کند. اما جالب است بدانید که تنش بین اسنپ چت و دونالد ترامپ فشار بیشتری را به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک وارد می‌کند که از سیاست‌های مبنی بر عدم اقدام علیه پست‌های دونالد ترامپ حمایت می‌کند. در بیانیه کمپین ترامپ آمده است: «اسنپ چت در تلاش است تا حمایت از انتخابات ۲۰۲۰ را با جانبداری انجام دهد و به‌طور غیرقانونی با استفاده از بودجه سازمانی خود، برای تبلیغ جو بایدن و سرکوب رئیس جمهوری ترامپ تلاش می‌کند. مدیر اجرایی رادیکال اسنپ چت، ایوان اشپیگل ترجیح می‌دهد فیلم‌های شورش افراطی چپ را تبلیغ کند و کاربران را ترغیب کند تا امریکا را نابود کنند تا اینکه سخنان مثبت وحدت، عدالت و قانون و نظم را از رئیس‌جمهوری ما به اشتراک بگذارد. اسنپ چت تمایلی ندارد که بسیاری از کاربرانشان محتوای رئیس جمهوری را تماشا کنند و بنابراین آنها (مدیران اسنپ چت) به‌طور جدی در سرکوب رأی دهندگان شرکت می‌کنند. اگر شما یک محافظه کار هستید، آنها نمی‌خواهند از شما چیزی بشنوند، آنها نمی‌خواهند که شما رأی دهید. آنها شما را بدبخت می‌دانند و نمی‌خواهند شما در کنار آنها قرار بگیرید.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/13/544765/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها