خط ‌خبر




‌‌سیدعباس صالحی در پیامی درگذشت محمود علمی از ناشران پیشکسوت را تسلیت گفت. در متن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «خبر درگذشت ناشر پیشکسوت، مدیر و بنیانگذار انتشارات بدرقه جاویدان، مرحوم محمود علمی موجب تأثر شد. خدمات ارزشمند خاندان علمی از عصر قاجار تاکنون در صنعت چاپ و نشر و آثار قابل توجهی که به همت ایشان به زیور طبع آراسته شد، از برگ‌های زرین کتاب پرافتخار فرهنگ این سرزمین است. از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.» محمود علمی، بنیانگذار انتشارات بدرقه جاویدان از خانواده‌ای می‌آمد که بیش از ۱۰۰ سال است در کار چاپ هستند و انتشارات زیادی را مدیریت کرده‌اند.
‌فرصت ارسال اثر به جشنواره فیلم موبایلی «یک دقیقه قرنطینه» تا آخر خردادماه تمدید شد. غلامحسین شاه‌علی، دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل استقبال هنرمندان و سینماگران جوان از جشنواره، مهلت دریافت آثار که پیش از این 20 خرداد مقرر شده بود تا پایان خردادماه تمدید شد.
«پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن و «تیری فرمو» دبیر این رویداد سینمایی در کاخ الیزه در مرکز پاریس فهرستی متشکل از ۵۶ فیلم را اعلام کرد که قرار بود امسال در بخش‌های مختلف هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شوند اما بحران جهانی ویروس کرونا مانع از برگزاری این رویداد مهم سینمایی جهان شد. این فیلم‌ها قرار است با برچسب «کن» در شماری از جشنواره‌های تراز اول سینمایی از جمله لوکارنو، تلوراید، تورنتو، دوویل، سن‌سباستین، بوسان، نیویورک، لیون، ریو، رم، توکیو، مومبای، ماردل پلاتا، ساندنس و... به روی پرده بروند.
‌‌ ماجرای غم‌انگیز قتل «رومینا»، واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است. کمتر کسی است که تصویر این دختر را دیده باشد و دلش به درد نیامده باشد. هنرمندان نیز از زوایای گوناگونی به این ماجرا نگریسته‌اند. در ادامه این واکنش‌ها حسن فتحی طی یادداشتی با ابراز تأسف فراوان از حادثه تلخ قتل «رومینا»، این اتفاق را ناشی از تسلط تاریخی فرهنگ نادرست مردسالاری دانست.
‌انجمن موزه‌های آلمان به مناسبت روز جهانی موزه و شیوع بیماری کرونا، فهرستی از ۸۱۹ موزه را منتشر کرده که امکان بازدید مجازی از آنها فراهم شده است.
‌مینی سریال «چرنوبیل» با نامزدی در ۱۴ شاخه از جوایز آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا، پیشتاز این جوایز نام گرفت. به گزارش گاردین، جوایز تلویزیونی بفتا که امسال مراسم اعطای جوایز خود را به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد کرد، فهرست نامزدهای شاخه‌های مختلف را در حالی اعلام کرد که مینی سریال «چرنوبیل» محصول شبکه «آچ بی‌او» در ۱۴ شاخه از جمله بهترین مینی‌سریال، کارگردانی، تدوین، چهره‌پردازی، موسیقی متن، تیم بازیگران، جلوه‌های ویژه، نویسندگی همچنین بهترین بازیگر اصلی مرد (جارد هریس) و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (استلان اسکارزگارد) نامزد کسب جایزه است.
‌به گزارش دی وایر، دیوید لینچ که از ۱۱ ماه مه به صورت مداوم از قرنطینه خانگی ویدئوهایی درباره آب‌وهوا منتشر کرده حالا در گزارش ویدئویی ۳ ژوئن خود در محل ثابت فیلمبرداری‌اش، پلاکارد دست‌نوشته‌ای را پشت سرش قرار داده که نشان دهنده حمایت او از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» می‌باشد. در این دست‌نوشته عبارت دیگری نیز به چشم می‌خورد: «صلح. عدالت. بدون ترس» ‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7362/15/544748/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها