استاندار خوزستان در گفت و گو با «ایران» تشریح کرد

جزییات آبرسانی به غیزانیه و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های زاگرس


استاندار خوزستان دیروز اعلام کرد آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در جنگل‌های خسرج، لالی، اندیکا و گتوند و بهبهان مهار و کنترل شده است.
غلامرضا شریعتی در محل استودیوی روزنامه ایران که به صورت تصویری گفت‌وگو می‌کرد، گفت که تلاش می‌کنیم تا از بروز اینگونه حوادث جلوگیری شود.
در عین حال استاندار خوزستان با اشاره به عمدی بودن آتش‌سوزی‌های اخیر در خوزستان گفت: برخورد جدی با عوامل وقوع این حوادث صورت می‌گیرد و هیچ گونه مسامحه‌ای با آنها نخواهد شد. بنابر گزارش‌های دریافتی، آتش‌سوزی در جنگل خسرج حمیدیه و ارتفاعات خائیز بهبهان (مرز خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد) بیشتر عمدی بود یعنی عوامل انسانی، مثل آتش زدن زمین کشاورزی پس از برداشت محصول  یا اختلافات باعث وقوع آتش‌سوزی شده است.
وی تصریح کرد: امکانات اداره منابع طبیعی استان  متناسب با حوزه فعالیت و گستره آن نیست و کمبودهای فنی و تجهیزاتی و پشتیبانی و همچنین نیروی انسانی  وجود دارد که باید سازمان جنگل‌ها  امکانات لازم را فراهم کند. باید پایگاه‌هایی در نقاط مختلف برای مقابله با حریق ایجاد کنند که به دلیل عدم امکانات و بودجه این تصمیم را اجرایی نکرده‌اند. وی همچنین درباره مشکل آب در غیزانیه گفت: یکی از معضلات اساسی مردم غیزانیه آب شرب است که در این راستا کار آبرسانی پیشرفت بسیار خوبی داشته است. استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات مختلف برای مسائل بهداشتی، آموزشی و مدارس، عمرانی، بهسازی در منطقه  گفت: مشکل آب غیزانیه یک مشکل ۱۵، ۱۶ ساله است، مردم منطقه در این شرایط و گرما حق دارند که آب را طلب کنند و وظیفه ما است که این آب را تأمین کنیم. اقدامات زیادی  برای آبرسانی انجام گرفته و در سال‌های مختلف  پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در 12 اردیبهشت به مردم وعده دادم که تا 45 روز آینده آب شرب وصل می‌شود که انشالله اوایل هفته آینده زودتر از موعد آب شرب وصل خواهد شد و طبق وعده داده شده و تأکید جناب آقای رئیس جمهور انجام می گیرد. وی گفت: طول این خط آبرسانی حدود 50کیلومتر است که البته فاز اول آن است بقیه مناطق را هم بزودی و طبق دستور آقای رئیس جمهور تا 45 روز آینده وصل می‌شود
مشروح این گفت‌وگو بصورت تصویری بزودی در روزنامه ایران و سایت ایران آنلاین منتشر می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7361/1/544659/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها