خاورمیــانه



خشم فعالان اسرائیلی از شهادت جوان معلول فلسطینی

شلیک مأموران گارد مرزی اسرائیل به یک جوان معلول فلسطینی، فعالان اسرائیلی را در تظاهراتی اعتراضی به خیابان‌های قدس اشغالی کشاند.
به‌گزارش العالم، «ایاد الحلاق» با تصور اینکه سلاحی به همراه دارد، هدف گلوله اشغالگران قرار گرفته و ضاربان پس از شهادت وی دریافتند که او معلول ذهنی است. به نوشته «ایسنا» به نقل از «هاآرتص»، حدود 300 فعال چپگرای اسرائیلی با حضور در مقابل مقر پلیس در میدان «هامشبیر» قدس اشغالی علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی فریاد اعتراض سر دادند. آنها در این گردهمایی با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین «زندگی فلسطینی‌ها مهم است»، «فلسطینی بودن جرم نیست» و «عدالت برای ایاد» اهداف خود از این تظاهرات را نیز بیان کردند.
در پی این جنایت، «صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با محکوم کردن شهادت این جوان معلول گفت: «جامعه جهانی باید رژیم اشغالگر را مورد بازخواست فوری قرار دهد و دست از برخورد با این رژیم به‌عنوان نهادی بالاتر از قانون بردارد.» وی همچنین از دیوان بین‌المللی کیفری خواست پیش از آنکه فلسطین در جنایاتی بی‌حد و حصر غرق شود، تحقیقات و پرونده‌ای برای جنایات رژیم صهیونیستی تشکیل دهند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که با افزایش تنش‌ها در اراضی اشغالی علاوه بر «ایاد»، جوان دیگری نیز با گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است. این ناآرامی‌ها در حالی پس از ادعای نتانیاهو برای ارائه پیش‌نویس قانونی برای الحاق 30 درصد کرانه باختری به کنست آغاز شده است که رسانه‌های اسرائیلی از بروز اختلافات میان سران دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی پرده برداشته‌اند. منابع نزدیک به بنی گانتس معتقدند او از اقدام یکجانبه «نتانیاهو» خشمگین شده و به او هشدار داده است.

خانه تکانی در استانداری‌های سوریه

رئیس جمهوری سوریه در راستای ایجاد آخرین تحولات داخلی در این کشور، اقدام به عزل و نصب شماری از استانداران کرد.
به‌گزارش «ایسنا»، به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بر اساس احکام صادر شده «بشار اسد»، استانداران استان‎های کلیدی «حمص»، «سویداء»، «قنیطره»، «درعا» و «حسکه» تغییر کردند. در همین حال خبرها حاکی از آن است، نیروهای امریکایی با نقض مجدد قوانین بین‌المللی، ۲۵ کامیون حامل تجهیزات نظامی را وارد پایگاه‌ غیرقانونی خود در استان حسکه در شمال شرق سوریه کردند. در همین حال روسیه نیز حضور نظامی خود را در استان حسکه از طریق افزایش دایره استقرار در حومه شمالی استان افزایش داده است؛ گامی که به‌نظر می‌رسد با هماهنگی طرف امریکایی بوده باشد که پایگاه‌ها و مراکز مهمی در اطراف چاه‌های نفت و گاز منطقه دارد. این تحولات با راه‌اندازی گشتی‌های مشترک امریکا و روسیه در جاده حلب – حسکه موسوم به‌ ام ۴ در مسیر ارتباطی بین تل تمر و عین عیسی با هدف ممانعت از هرگونه تجاوز ارتش ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان آن در این جاده همسو است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7360/4/544579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها