در حاشیه تکذیب ادعای تهدید وزیر بهداشت

چوب حراج به تجربه موفق همکاری ملی نزنیم



آقای ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس دهم و یازدهم روز گذشته ادعا کرده که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، سعید نمکی، وزیر بهداشت را تهدید کرده اگر با دولت هماهنگ نباشد باید استعفا بدهد. این ادعا بلافاصله از سوی سخنگوی وزارت بهداشت تکذیب شد. به‌گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور گفت: این موضوع شایعه‌ای کاملاً بی‌پایه و بی‌اساس است و قویاً تکذیب می‌شود. رئیس دفتر رئیس جمهوری حمایت‌ها و اقدامات دلسوزانه‌ای در تمام مراحل و بویژه در بسیج ملی مقابله با کرونا از وزیر بهداشت داشتند و علاوه بر آن هفته گذشته وزیر بهداشت نیز از همین اقدامات رئیس دفتر رئیس جمهوری رسماً تقدیر کرد. جهانپور گفت: روابط صمیمانه‌ای برای سالیان سال میان وزیر بهداشت و رئیس دفتر رئیس جمهوری مسبوق به سابقه است و فشار برای استعفا به هیچ وجه صحت ندارد؛ نه از ناحیه دکتر واعظی نه هیچ فرد دیگری.
در این باره آنچه قابل تأمل است اینکه گویا برخی، هماهنگی‌ها و همکاری‌های ملی که در سایه اهتمام‌ها برای مقابله با کرونا در کشور به وجود آمده را یا نمی‌بینند یا آن را مهم نمی‌دانند یا خدای ناکرده آن را بر نمی‌تابند و مسائل و اهداف دیگری را در سر می‌پرورانند. حال آنکه بسیاری از کارشناسان در روزهای گذشته با تمجید از این تجربه میمون بسیار توصیه کرده‌اند که این تجربه به دیگر حوزه‌ها و برای رفع مشکلات و بحران‌های دیگر هم تعمیم داده شود. واقعیات موجود حکایت از آن دارد که وزارت بهداشت در سه ماه گذشته در صف مقدم مقابله با کرونا بوده و اتفاقاً بسیاری از تصمیم گیری‌های انجام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی حوزه بهداشت و درمان کشور بوده است. همزمان شاهد تبعیت نهادهای مختلف از این تصمیم گیری‌ها هستیم و سیل تقدیر و تشکر از مجموعه وزارت بهداشت همچنان مستمر است. اگر بنا بر قیاس و ارزیابی باشد چه بسا این وزارتخانه بیشترین هماهنگی‌ها را با دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشته چرا که خود محور اساسی تصمیم گیری‌ها در این باره بوده است. پس طرح ادعاهایی از قبیل اینکه وزیر بهداشت تهدید شده نه با واقعیات موجود همخوانی دارد و نه نشانه‌هایی از ناهماهنگی‌ها در این باره مشاهده شده است. شایسته است فعالان سیاسی و اجتماعی در رسانه‌ای کردن مطالب و مواردی که به هر حال از گوشه و کنار به گوششان می‌رسد تأمل مسئولیت مدارانه بیشتری داشته باشند.
 گذشته از این هماهنگی درونی آن هم در نهادی مثل دولت یک اصل پذیرفته شده است که البته به معنای وجود اختلاف نظر و داشتن دیدگاه‌های متفاوت بر سر موضوعی واحد نیست. اما آنچه مهم است اینکه در اجرای سیاست‌های دولت باید حتماً اجماع و هماهنگی وجود داشته باشد. بنابراین هماهنگ کردن اعضای دولت یا حتی مدیران سطوح میانی موضوعی نیست که نیاز به تهدید داشته باشد. دولت هم نشان داده در اندک مواردی که پدیده ناهماهنگی وجود داشته نه به تهدید متوسل شده و نه رودربایستی نشان داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7360/2/544567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها