دادگاه خانواده

آرزوی مهاجرت، زن و شوهر را به طلاق رساند


گروه حوادث /  «اگر فکر کردی که من همان دختر مظلوم و آرام چند سال پیشم اشتباه کردی هرچقدر در این سال‌ها آزارم دادی و با حرف‌هایت توی سرم کوبیدی کافی است. از این به بعد من حرف می‌زنم و تو گوش می‌کنی یا باید با من و برنامه هایم کنار بیایی یا مهریه‌ام را تمام و کمال می‌گیرم و بدون تو مهاجرت می‌کنم و...»گفتن این جمله‌ها از سوی سمیرا کافی بود تا همسرش سینا با عصبانیت به او اعتراض کند و خیلی زود کارشان به دادگاه خانواده برسد.
سمیرا که این بار در حضور قاضی دادگاه خانواده نشسته بود گفت: در این چند سال سعی کردم قناعت کنم و از خرید هر آنچه که دلم خواست صرف نظر کنم. خیلی مواقع دوست داشتم برای دلخوشی‌ام ساده‌ترین وسایل را بگیرم اما نگرفتم اما همه دخترهای فامیل و دوستانم هرچیزی که را خواستند گرفتند. من در خانه پدرم هرچیزی که می‌خواستم در اختیارم بود و خانواده‌ام خرید هیچ چیزی را از من دریغ نمی‌کردند اما از وقتی به خانه به اصطلاح بخت رفتم خرید یک میز یا یک دست مبل برایم حسرت شده است.
سینا حرف‌های سمیرا را قطع کرد و گفت: تو به‌دنبال تجمل‌گرایی هستی. از نظر تو زندگی ایده‌آل عکس‌هایی است که دوستان و اقوامت در فضای مجازی می‌گذارند. زن زندگی برای یک دست مبل و یک میز ناهارخوری شوهرش را به دادگاه نمی‌کشاند. همانطوری که گفتم تو دنبال بهانه‌ای هستی برای زندگی نکردن و من با آدمی که طرز فکرش این‌طوری است نمی‌توانم کنار بیایم.
در حالی که گفت‌و‌گوی میان سمیرا و سینا به مشاجره‌ای بی‌نتیجه منتج می‌شد قاضی از آنها خواست تا سکوت کنند و بعد هم به هر دو نفر گفت که فعلاً حکم طلاق را صادر نمی‌کنم شما نیاز به مشاوره دارید. چند جلسه پیش مشاور می‌روید و اگر به نتیجه نرسیدید آن زمان تصمیم دیگری خواهم گرفت. حالا هم بیایید صورتجلسه را امضا کنید و بروید. امیدوارم دفعه بعدی که شما را دیدم تصمیم هر دوی شما ادامه زندگی مشترک‌تان باشد.

نگاه کارشناس

امیرحسین صفدری
کارشناس مسائل خانواده

در مورد این پرونده توجه به چند نکته حائز اهمیت است:
اول اینکه دنبال کردن زندگی مدرن و داشتن وسایل شکیل برای یک زندگی اشکالی ندارد اما این موضوع نباید مبدل به نقطه ضعفی برای نابودی زندگی شود. سمیرا باید قبل از آنکه زندگی مشترکش را آغاز کند از ایده‌آل‌هایش می‌گفت و به توافق‌هایی می‌رسید. دوم اینکه فضای مجازی و ارتباط با برخی از دوستان می‌تواند طرز فکر و اهداف و ایده آل‌های افراد را دستخوش تغییر کند. ممکن است سکوت سمیرا در ابتدای زندگی مشترک به خاطر طرز فکر واقعی خودش بوده که با مرور زمان و ارتباط با برخی از دوستان نسبتاً مرفه باعث شده که این زن تغییر رویکرد دهد و بعد از چند سال به‌دنبال ایده آل‌هایی باشد که در زندگی اقوام و دوستانش دیده است. در این جور مواقع سینا می‌تواند زمینه رهایی همسرش را از دنبال کردن این اهداف غیر منطقی با پر کردن وقت‌های خالی برای سمیرا و درک نیازهای واقعی او فراهم کند و او را با واقعیت‌های زندگی‌اش روبه‌رو کند.
سوم اینکه سینا نباید همه مشکلات زندگی را به گردن دوستان و افکار تازه سمیرا بیندازد. ضمن اینکه سینا با پذیرش مهریه سنگین موجب شده تا وقتی سمیرا خودش را با زندگی ایده‌آلی که به‌تازگی برای خودش ترسیم کرده در فاصله ببیند، احساس کند که تنها با گرفتن مهریه می‌تواند به خواسته‌هایش دست یابد.

 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7360/12/544517/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها