کنفرانس مایکروسافت 2020 آنلاین برگزار شد




میترا جلیلی   
خبرنگار
کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت موسوم به Microsoft Build 2020 که به‌عنوان نخستین رویداد سالانه توسعه دهنده‌ها به شمار می‌رود، در سال‌جاری میلادی به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت آنلاین برگزار شد. البته کنفرانس‌های Google I/O و نیز WWDC اپل نیز قرار است امسال به‌صورت آنلاین برپا شود تا احتمال شیوع بیماری کرونا تا حد امکان کاهش یابد. در کنفرانس Build 2020 که در پایان هفته گذشته به کار خود پایان داد، مایکروسافت بر خلاف هر سال که تأکیدی ویژه بر رونمایی از محصولات جدید خود داشت، این بار بیشتر بر پلتفرم‌ها تمرکز داشت. امسال این کنفرانس شامل رونمایی از اپلیکیشن‌های مرتبط با سلامت، ایجاد تغییراتی در مرورگر Edge و همچنین ارائه آپدیت‌هایی برای سیستم عامل ویندوز بود که از این موارد می‌توان به رونمایی از ابزار PowerToys برای ارتقای جست جو، ارائه آپدیت برای مرورگر Edge و... اشاره کرد.
 یکی دیگر از تفاوت‌های کنفرانس امسال مایکروسافت با سال‌های پیشین، این بود که رایگان برگزار شد که این موضوع سبب شد بیش از ۲۳۰هزار نفر برای این کنفرانس ثبت‌نام کنند که این رقم ۶هزار نفر بیشتر از سال گذشته بود. در کنفرانس توسعه دهندگان امسال، مهندسان مایکروسافت ۴۸ ساعت برنامه‌نویسی در قالب کلاس‌، گفت‌و‌گو و دمو را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دادند که با استقبال مناسبی همراه شد.
ازسوی دیگر امسال مایکروسافت بیشترین دغدغه خود را حفاظت از کارکنان عرصه سلامت در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها دانست و از ارائه نرم‌افزاری جدید برای ویزیت مجازی بیماران توسط پزشکان خبر داد. این غول دنیای فناوری همچنین در کنفرانس Build 2020 اعلام کرد که از برنامه‌های تحقیقی و علمی مقابله با کرونا همچون
 Folding@home حمایت خواهد کرد. در این پروژه مردم عادی هرچند سوپرکامپیوترهای دانشمندان را در اختیار ندارند اما با استفاده از کامپیوترهای خود می‌توانند به یاری محققان بروند تا رفتار کرونا سریع تر و دقیق‌تر آنالیز شود.
مایکروسافت همچنین در کنفرانس خود اعلام کرد که با همکاری شرکت پژوهشی Open AI، ابررایانه هوش مصنوعی جدیدی برپایه پلتفرم آزور را تولید کرده و می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک از سرویس ابری جدید Microsoft Cloud برای مراکز خدمات درمانی رونمایی کند. موضوعی که می‌تواند دانشمندان را به مهار کرونا امیدوارتر کند.
مایکروسافت به موضوع آموزش توجه ویژه‌ای داشته و در کنفرانس سالانه خود از توسعه یک کانال ویژه تلویزیونی مخصوص مایکروسافت با نام Learn TV خبر داد که در این کانال، برنامه‌های ویدئویی برای توسعه دهندگان و مهندسان آی‌تی ارائه می‌شود. این محتواهای ‌آموزشی می‌تواند به افزایش دانش این قشر در این حوزه کمک کند و حتی مایکروسافت از میان آنان، افرادی را نیز به‌عنوان همکار انتخاب خواهد کرد. البته این برنامه فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد و قرار است در آینده‌ای نزدیک در اختیار فعالان حوزه آی‌ تی قرار بگیرد که تقاضای دریافت این برنامه‌ها را از مایکروسافت داشته باشند. در این کانال تلویزیونی مصاحبه، ویدئوهای آموزشی، مسابقات هکاتون و... ارائه خواهد شد.در این کنفرانس همچنین از اپلیکیشن Microsoft Lists رونمایی شد که به‌طور خاص برای Microsoft teams، SharePoint و همچنین Outlook طراحی شده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7360/13/544510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها