اخبــــار




رئیس جمهوری سوئیس در تماس تلفنی روحانی اعلام کرد
تلاش برای فعال‌تر شدن سازوکار مالی

رئیس جمهوری با اشاره به نقش حساس و با اهمیت سوئیس در روابط بین‌الملل، گفت: انتظار ما از سوئیس در این شرایط حساس که شاهد افزایش تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی امریکا علیه ایران هستیم، این است که نقش مؤثرتری ایفا کند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری سوئیس با استقبال از اقدام این کشور در راه‌اندازی سازوکار مالی، بر لزوم فعال‌تر شدن این سازوکار مالی تأکید کرد و افزود: ایجاد این سازو کار می‌تواند در این شرایط سخت تأثیر‌گذار باشد و انتظار داریم با فعال‌تر شدن این سازوکار مالی، مواردی از منابع مالی ایران در برخی کشورها از این مسیر عملیاتی شود.روحانی همچنین خواستار تلاش بیشتر اروپا برای حفظ برجام شد و بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط با سوئیس در زمینه‌های اقتصادی، علمی و بهداشتی، به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد.   خانم «سیمونتا سوماروگا» هم با بیان اینکه سوئیس همچنان تلاش خود برای فعال‌تر شدن ساز وکار مالی سوئیس نسبت به ایران را انجام خواهد داد، گفت: وام درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با بیماری کووید19 می‌تواند از طریق این سازوکار مالی عملیاتی شود. رئیس جمهوری سوئیس با ابراز تأسف از خروج امریکا از برجام بر ضرورت حفظ این توافق بین‌المللی تأکید کرد و گفت: برای حفظ برجام همه تلاش خود را انجام خواهیم داد و سایر طرف‌های اروپایی را نیز بر این امر و عمل به تعهدات ترغیب خواهیم کرد.

 تکذیب ادعای علی باقری از سوی کمال خرازی

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهارات نقل شده از سوی  علی باقری معاون پیشین شورای عالی امنیت ملی در دولت دهم را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، شورای راهبردی روابط خارجی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مطلب نقل شده از آقای دکتر علی باقری در مورد ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت امریکا در مورد گروه‌های مقاومت بی‌اساس است. از ایشان که منتسب به خانواده‌ای مکرم و متدین است، انتظار می‌رود نظرات خویش را مستند به مدارک معتبر و نه شایعات یا ادعاهای بیگانگان ابراز دارند. انتظار می‌رود ایشان از نسبت دادن چنین اقدام نادرستی به دولتی که کمک‌های آن به حزب‌الله در مقایسه با سایر دولت‌ها همواره مورد توجه و تقدیر سید مقاومت، جناب آقای سید حسن نصرالله قرار داشته است، احتراز کنند. علی باقری در یک برنامه تلویزیونی مدعی ارسال نامه‌ای از سوی دولت هشتم به دولت امریکا در مورد گروه‌های مقاومت شده بود.

دیدار فرماندهان ارشد نظامی با علی لاریجانی

فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با علی لاریجانی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. به‌گزارش تسنیم، در این دیدار سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، امیر موسوی فرمانده ارتش، سردارسلامی فرمانده سپاه، سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند. همچنین رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی از تلاش‌های علی لاریجانی در دوران ریاست مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد. در بخشی از این پیام آمده: بی‌شک امنیت پایدار و مثال زدنی کشور و مصاف مقتدرانه ملت ایران با تهدیدات متنوع فراروی، که طی 12 سال اخیر همزمان با طوفان حوادث، فتنه‌ها و جنگ‌های نیابتی و تروریستی طراحی شده توسط رژیم منفور و تروریستی امریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن در غرب آسیا حاصل شده است، به پشتوانه ارتقای ارکان قدرت بازدارندگی نظام و قدرت دفاعی حداکثری است که نقش جنابعالی و مجلس شورای اسلامی در آن برجسته و انکار‌ناپذیر است.

همایش ملی بازخوانی اندیشه‌های امیر ناصر کاتوزیان

معاونت حقوقی رئیس جمهوری برای برگزاری همایش ملی بازخوانی اندیشه‌های استاد امیر ناصر کاتوزیان در حقوق عمومی فراخوان مقاله داده است. این همایش با محورهای فلسفه، مبانی و مفاهیم حقوقی عمومی- حقوق عمومی و آزادی‌ها- حقوق عمومی هنجاری و حقوق عمومی نهادها درآذر سال جاری برگزار می‌شود. فرصت نهایی برای ارسال اصل مقالات 15 شهریور است. امیر ناصر کاتوزیان حقوقدان، استاد ممتاز دانشکده حقوق دانشگاه تهران و از نویسندگان نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود. جزئیات بیشتر همایش در تارنمای معاونت حقوقی رئیس جمهوری http://lvp.ir آمده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7356/2/544169/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها