این فرصت، غنیمت است


غلامحسین اسلامی فرد
روزنامه نگار
در آستانه ظهور و بروز یکی از اصـــیل‌ترین جـــــــلوه‌هــــــــــــــــای مــردم ســـالاری دینــــی در جمهوری اسلامی ایران هستیم. بازگشایی مجلــــس شـــــورای اسلامی با نمایندگان جدید و سلیقه، تفکر و رویکردی دیگر، سند و مهر تأییدی است بر خواست و اراده مردم در انقلاب اسلامی. انقلابی که امام خمینی(ره) پرچمدار آن بود اما بدون حضور و حرکت مردمی و خواست و اراده آنها، تجلی و عینیت پیدا نمی‌کرد.
 مجلس شورای اسلامی، همزمان با چله دوم انقلاب برای یازدهمین بار در طول چهل و یک سال حیات نظام جمهوری اسلامی، به‌طور رسمی و عملی پا به عرصه خدمت می‌گذارد تا دنیا بداند و بفهمد که نظام ایران پشتیبان مردم سالاری دینی است و قدرت خویش را نه از جانب بیگانگان و جنجال‌های شبه رسانه‌ای، بلکه از خواست و اراده مردم تأمین می‌کند.
مجلس یازدهم، نماینده همه ملت و به قول امام راحل(ره) «عصاره ملت است». این مجلس است که به‌عنوان نهاد قانونگذاری برای همه ملت ایران و نه تنها رأی دهندگان، تصمیم می‌گیرد و تصمیم‌های راهبردی می‌سازد. قانونی که درمجلس شورای اسلامی به‌عنوان بالاترین مرجع قانونگذاری در کشور به تصویب می‌رسد، قانونی است برای همه ملت و نه تنها کسانی که رأی داده‌اند. نهاد مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از قوای سه گانه کشور، از جامعیتی تام و تمام برخودار است.
با این تفاسیر اگر چه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از جای جای میهن بزرگمان انتخاب شده‌اند اما در مقام جامعیت این نهاد، نماینده تمامی ملت ایران هستند. آنها با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشند و از ودیعه‌ای که ملت به آنها سپرده به‌عنوان امینی عادل پاسداری کنند. اکنون فرصت غنیمت است تا با ورود بسیاری از تازه نفسان و تزریق اندیشه‌های بلند و همت‌های مثال زدنی، کمر به حل مشکلات کشور بر بندیم. نمایندگان ملت با اقتدار هر چه تمام‌تر می‌توانند طلایه دار میدان مبارزه با مشکلات کنونی بویژه مشکلات اقتصادی باشند. سلایق به جای خود و گروه ‌بندی‌ها همگی محترم، اما فرصت، فرصت خدمت است، خدمت به ملتی که در سخت‌ترین شرایط ممکن و قابل تصور همیشه از بنیان‌های نظری و میدان‌های عملی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی حمایت همه جانبه‌ای داشته‌اند.  نمایندگان جدید با رعایت ‌امانت و تقوا و پایبندی به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم به همراهی دولت و قوه قضائیه می‌توانند نماد وفاق ملی باشند. این برادری، وفاق و همدلی می‌تواند هم در داخل از دل نگرانی‌ها بکاهد و هم در عرصه سیاست خارجی بر دل آشوبی‌های دشمنان بیفزاید. بسیاری در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای چشم به دشمنی‌ها و کینه ورزی‌ها و رفتارهای خصمانه قوا با یکدیگر بسته‌اند. این دلبستگی حتی به اندازه یک سر سوزن نیز نباید به وجود بیاید. اختلاف خارج از عرف قوا، بازی در زمین دشمنان است. موفقیت‌های نظام اسلامی و توانمندی‌های جوانان این سرزمین و بسیاری فعالیت‌های ملی و اسلامی در ایران عزیز، نباید فدای مصلحت بینی‌ها و تفکرات گروهی و حزبی شود. اتحاد راهبردی در عین اختلاف سلیقه‌های مقطعی مهم‌ترین سیاستی است که می‌تواند هر سه قوه را در رسیدن به آرمان‌های جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری، مدد رساند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7356/1/544161/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها