پایان سرقت های خشن 5 مرد مسلح



گروه حوادث:  سارقان مسلح که به عنوان مسافر سوار خودروها شده و دست به سرقت و زورگیری می زدند به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهند شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از  سال 96 با شکایت یک راننده تاکسی اینترنتی آغاز شد وی به پلیس گفت:  از میدان آزادی به مقصد شهرک گلستان سه مرد جوان را سوار خودروام کردم اما وقتی به مقصد رسیدیم دو مسافری که روی صندلی عقب نشسته بودند ناگهان  طنابی به گردن من انداختند و می خواستند  خفه ام کنند  شخصی که جلو نشسته بود هم  با چاقو تهدیدم کرد خیلی ترسیده بودم آنها مرا از خودرو بیرون انداختند و پول ها و ماشینم را سرقت کردند.
چند روز بعد از این حادثه جوانی به پلیس گزارش داد که از سوی سه سارق مورد سرقت قرار گرفته است. او گفت: من کنار خیابان منتظر تاکسی بودم و قرار بود به خانه پدرزنم بروم. یک پژو 405 سفید رنگ مقابل پایم ایستاد و من هم سوار شدم اما چند خیابان بالاتر  دو مسافری که داخل خودرو بودند با چاقو و طناب مرا تهدید کردند و چند میلیون پولی که همراهم بود با دو گوشی تلفن همراه و کارت های بانکی ام را با خود بردند.
بدین ترتیب با دریافت شکایت های سرقت از چند مرد دیگر ردیابی ها ادامه یافت و سرانجام متهمان دستگیر شدند. پلیس در بررسی پرونده های دیگر متهمان متوجه شد آنها یک پراید دیگر را نیز به همین شیوه دزدیده اند. با توجه به اینکه در همه سرقت ها دو نفر از پشت طناب به گردن قربانی می انداختند و راننده پراید نیز گفته بود به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته است برای شناسایی احضار  شد. او بعد از رویارویی با متهمان یکی از آنها را شناسایی کرد اما گفت افراد دیگری نیز در این سرقت بوده اند. سردسته این باند به نام کامبیز در بازجویی ها گفت: ما به خاطر نیاز مالی و اعتیاد دست به سرقت می زدیم.
چند ماه بعد دو متهم دیگر این پرونده نیز دستگیر شدند و اعتراف کردند به عنوان مسافر همراه کامبیز سوار ماشین پراید شده و با تهدید راننده دست به سرقت زده اند. این در حالی بود که متهمان اعتراف کردند با پراید سرقتی نیز چندین فقره سرقت انجام دادند اما شاکیان شناسایی نشدند.
به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست برای 5 متهم تحت عنوان سرقت مسلحانه و جعل اسناد انتظامی از طریق جعل پلاک خودرو برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. با توجه به ارتکاب سرقت مسلحانه و در خواست شاکی ها مبنی بر اشد مجازات پرونده با کیفرخواست حد به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7356/12/544133/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها