پنتاگون: همه‌گیری کووید19 تا تابستان 2021 ادامه دارد




گروه جهان/ بر اساس اسناد فاش شده وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، ایالات متحده امریکا تا تابستان 2021 درگیر مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا خواهد بود. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا مدام ادعا می‌کند این همه‌گیری بزودی از بین می‌رود و واکسن کووید19 تا پایان سال‌جاری میلادی در اختیار همه قرار می‌گیرد. به‌گزارش ایندیپندنت، بنا بر اسناد فاش شده پنتاگون، از آنجا که بعید است واکسن کووید19 تا دست کم تابستان 2021 کشف شود، ارتش امریکا برای مقابله با ادامه یافتن این همه‌گیری اعلام آمادگی کرده است.
این اسناد که به بیرون درز کرده به قلم مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا نوشته شده اما نهایی و امضا نشده است. در این اسناد هشدار داده شده است، نباید بسادگی از کنار این ویروس بسیار مقاوم به درمان، گذشت. اسپر در این سند آورده است: با توجه به این احتمال واقعی که کووید19 قابل بازگشت و طغیان است، راه درازی در پیش داریم. بنابراین اکنون باید توجه‌مان را بر این موضوع متمرکز کنیم که مأموریت‌های حیاتی انجام دهیم، سطح فعالیت‌های خود را افزایش دهیم و آمادگی‌های لازم را برای احتمال بازطغیان کووید19 انجام دهیم.
این گزارش در حالی است که ترامپ به خاطر منافع انتخاباتی درصدد کم اهمیت جلوه دادن همه‌گیری کووید19 و راه‌اندازی مجدد کسب و کارها و رونق اقتصاد است. آنهم در شرایطی که کشورش در صدر مبتلایان کووید19 و مرگ و میرهای این بیماری قرار دارد. او اخیراً گفته بود، واکسن کووید19 تا آخر 2020 به بازار عرضه می‌شود. او همچنین در اظهارنظری عجیب گفته بود، با واکسن یا بدون واکسن زندگی به روال عادی بازمی گردد. ترامپ یکبار هم ادعا کرده بود، ویروس کرونا خود به خود از بین می‌رود مانند تمام چیزها که روزی می‌میرند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7356/4/544125/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها