اخبــــار



سامانه رصد دسترسی پهن باند به شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان رگولاتوری، با اشاره به تغییر رویکردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبکه ملی اطلاعات، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه سرویس‌های مذکور خانگی به وسیله سامان رصد این سرویس‌ها خبر داد.
به‌گزارش «ایران» مجید حقی گفت: یکی از گام‌ها در این حوزه ارائه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواست‌ها پاسخ دهند و سرویس‌های مورد نظر را ارائه کنند. حقی با اشاره به اینکه برای رصد نحوه ارائه سرویس‌ها پنجره واحدی در این حوزه تعریف شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه مشتریان سرویس‌های ثابت می‌توانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می‌توانند گزینه‌هایی که در مکان مورد نظر سرویس می‌دهند را انتخاب کنند. وی افزود: مشتریان می‌توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت سنج پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهت دارتری داشته باشند و بعد از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه می‌شود و بر اساس زمانبندی مشخص شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت می‌شود. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه زمانبندی تمام سرویس‌ها مشخص شده است، گفت: سرویس دهندگان ملزم هستند که بر اساس زمانبندی مشخص شده درخواست‌ها را پاسخ دهند و در صورت تأخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد. وی با اعلام xdslplus.ir به‌عنوان آدرس اینترنتی این سامانه، افزود: یکی از مزیت‌های این سامانه مشخص شدن علت تأخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها است و به‌دلیل اینکه تمام درخواست‌ها از یک سامانه ارائه می‌شود امکان ریشه‌یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد. حقی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات برای بالا بردن کیفیت سرویس‌های ارائه شده، تصریح کرد: بر اساس دستور وزیر ارتباطات تمام مشترکین در سطح کشور که درکیفیت سرویس‌های ثابت خود دچار مشکل هستند از طریق کمیته‌های کشوری و مدیران کل ICT استان‌ها رصد می‌شوند و به‌صورت موردی اگر خط مورد نظر نیاز به اصلاح یا تعمیر دارد بسرعت انجام می‌شود.

شرکت های تجاری هدف حمله گسترده هکرها

هکرها با شناسایی یک آسیب‌پذیری خطرناک در سرورهای شرکت‌های تجاری که تهیه وصله نرم افزاری برای آنها دشوار است، بدافزاری را برای حمله به این سرورها طراحی کرده‌اند. به‌گزارش فارس، هزاران رایانه سرور در شرکت‌های مختلف جهان هدف حمله بدافزاری متعلق به شرکت Blue Mockingbird قرار گرفته‌اند. بدافزار یادشده با هدف سرقت رمزارزهای مختلف طراحی شده است و اوایل ماه جاری میلادی برای اولین بار شناسایی شده بود. تحلیلگران شرکت امنیتی رد کاناری می‌گویند احتمالاً بدافزار یادشده از دسامبر سال ۲۰۱۹ فعال بوده است. هنوز ابعاد خرابکاری‌های این بدافزار و میزان سرقت رمزارز توسط آن مشخص نیست. بدافزار یادشده به سرورهایی حمله می‌کند که روی آنها برنامه‌های مختلف سازگار با ASP.NET نصب شده باشند. هکرها از آسیب‌پذیری سوء‌استفاده می‌کنند که قبلاً برای رفع آن وصله‌ای از سوی مایکروسافت عرضه شده بود. اما بسیاری از مدیران شبکه‌ها از نصب وصله یادشده خودداری کرده‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7356/13/544108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها