دیگه چه خبر



قدردانی مادورو به‌ ‌فارسی: «ایران! سلام‌علیکم»

 خبر اول اینکه،   نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا در بحبوحه افزایش تنش‌آفرینی‌های آمریکا علیه کاراکاس و تهران، از حمایت‌های ایران قدردانی کرد.به گزارش ایرنا؛ مادورو روز پنجشنبه در پیامی تلویزیونی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران؛ از حمایت شما متشکریم. ما آماده هستیم به هر میزان و هر زمان.  او همچنین به زبان فارسی گفت: ایران، سلام علیکم. همچنین به گزارش تسنیم، منابع نظامی ونزوئلا اعلام کرده‌‌اند که آزمایش‌های موشکی در چارچوب عملیاتی موسوم به «سپر بولیواری»همزمان با نزدیک شدن کشتی های سوخت رسان ایرانی به ونزوئلا و احتمال ماجراجویی آمریکا صورت گرفته است. کاراکاس پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که برای تامین امنیت نفتکش‌هایی که قرار است بخشی از سوخت مورد نیاز ونزوئلا را تامین کنند آنها را در دریا اسکورت خواهد کرد نفت‌کش‌های فورچون، فورست، پِتونیا، فاکسون و کلیول حدود 1.5 میلیون بشکه سوخت تولید ایران را به مقصد ونزوئلا حمل می‌کنند.

 نمایندگان ایران و امریکا در نشست ۲+۶

 خبر دیگر اینکه،   شورای آتلانتیک اعلام کرد که دیپلمات‌های ایران و امریکا بار دیگر بر سر مسائل مربوط به افغانستان در دیدار گروه شش بعلاوه دو حاضر شده و به بحث و گفت‌وگو پرداختند. به گزارش ایسنا، این اندیشکده مدعی شد حضور همزمان دیپلمات‌های ایران و امریکا در نشستی انجام شده که اخیراً تحت نظارت سازمان ملل متحد با حضور شش همسایه افغانستان و نیز روسیه و ایالات متحده و در ادامه روند گفت‌و‌گو‌ها بر سر مسائل افغانستان تشکیل شده است. زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در مذاکرات صلح افغانستان و همچنین مسئول تخلیه نیروهای نظامی ایالات متحده از خاک افغانستان در این نشست حضور داشته است.

توضیح درباره فوت یک شهروند ایرانی در سوئیس

 دست آخر اینکه،  سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درگذشت مرحوم بهنام بهرامی طاقانکی در سوئیس گفت: حسب اطلاعات دریافتی متوفی در آذر ماه ۱۳۹۷ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئیس مراجعه و ضمن اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ در جریان خروج از ایران و عزیمت به قصد پناهندگی به سوئیس گذرنامه‌اش مفقود شده، تقاضای صدور گذرنامه جدید می‌کند که برای وی صادر و تحویل می‌شود.  به‌گفته موسوی پلیس سوئیس در آذر ماه سال ۹۸ طی مکتوبی خطاب به سفارت ایران در برن، ضمن اعلام اینکه جسد متوفی را در منزل شخصی‌اش پیدا کرده، تشخیص اولیه در خصوص علت مرگ را خودکشی اعلام می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7354/3/543972/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها