نخستین کنسرت آنلاین همایون شجریان برگزار می‌شود

«نسیم وصل» همایونی




همزمان با عید سعید فطرهمایون شجریان نخستین کنسرت اینترنتی خود را برگزارمی‌کند. این برنامه شامگاه یکشنبه چهارم خرداد ساعت 21 در تالار وحدت اجرامی شود. ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس و با حضور ۳۵ نوازنده این کنسرت را همراهی خواهد کرد. این برنامه منتخبی ازآلبوم‌های خاطره‌انگیز «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» شامل قطعاتی چون «هوای گریه»، «خانه سودا»، «افسونگر»، «غریبانه»، «ای عاشقان»، «حاصل عمر»، «دفتر دل»، «نسیم وصل» و «مرغ سحر»به آهنگسازی و تنظیم محمد جواد ضرابیان و سینا جهان‌آبادی اجرا می‌شود. قرار است این برنامه از تلویزیون لنز ایرانسل پخش شود. پیش از این و در شهریور و اسفند ماه 92 همایون شجریان با همراهی ارکستر مجلسی تهران و به رهبری بردیار کیارس این قطعات را در برج میلاد تهران به روی صحنه برد. آلبوم «نسیم وصل» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی محمد جواد ضرابیان که شامل 8 قطعه است اردیبهشت 82 توسط مؤسسه دل‌آواز منتشر شد. تنظیم‌کننده این کار نیز سینا جهان آبادی است. آلبوم «با ستاره‌ها» نیز مهر ماه 85 به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی محمدجواد ضرابیان و تنظیم سینا جهان آبادی منتشر شد که در سبک سنتی تهیه شده و دارای ۸ تصنیف است.
کیهان کلهر نیز با نواختن سه تار برای مخاطبان خود در سراسر جهان به وعده خود به هواداران عمل کرده و علاقه‌مندان موسیقی می‌توانند این اجرا را از طریق دو پلتفرم به‌صورت همزمان و زنده در سراسر جهان تماشا کنند.
این هنرمند کشورمان پنجشنبه شب (اول خردادماه) با تکنوازی سه تار به‌صورت زنده از طریق فضای مجازی میهمان خانه‌های مخاطبان جهانی خود خواهد بود. این اجرا که احتمال می‌رود به‌صورت بداهه نوازی باشد، همزمان از اکانت اینستاگرام کیهان کلهر و دانشگاه استنفورد امریکا پخش خواهد شد.
پیش از این قرار بود کیهان کلهر در شامگاه دوشنبه - ۲۵ فروردین، اجرایی به‌صورت زنده با دیگر اعضای گروه  «جاده ابریشم» به‌صورت مجازی در نقاط مختلف جهان داشته باشد که کلهر امکان انجام این کار را نداشت. از این‌رو یکی از اجراهایی که چند روز پیش به‌صورت پست در این صفحه منتشر شده بود را در اختیار  «جاده ابریشم» قرار داد تا دیگر مخاطبان از آدرس‌های داده شده آن را ببینند.
این هنرمند در همان شب با انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی وعده داد که بزودی از طریق فضای مجازی برای مخاطبان خود در سراسر جهان که در پی شیوع بیماری کرونا خانه نشینی گزینه خردمندانه آنها شده است سه تار خواهد نواخت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/6/543659/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها