پنج رویـــداد جهان




نگرانی جانسون از شیوع دوباره کرونا

«بوریس جانسون» هشدار داد نباید برای کشف واکسن کرونا صبر کرد بلکه باید راه‌های دیگری را برای پیشگیری از همه‌گیری این ویروس در دستور کار قرار داد.
نخست‌وزیر انگلیس که خودش نیز به نوع سخت کرونا مبتلا و کمتر از یک ماه پیش از بیمارستان مرخص شد، گفت: «ما باید نمونه‌گیری از افراد مشکوک به بیماری را شروع کنیم و بیماران کرونایی را تحت نظر بگیریم. شاید هرگز این واکسن کشف نشود. پس نباید دست روی دست گذاشت.»

شو رئیس جمهوری برزیل با کرونا!

در برزیل که این روزها در امریکای لاتین از نظر شمار مبتلایان و مرگ و میرها بر اثر کووید19 صدرنشین است، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری راستگرا نه تنها از قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی حمایت نمی‌کند بلکه روز یکشنبه در تظاهرات ضد قرنطینه شرکت کرد و مقابل دوربین رسانه‌ها، کودکان را در آغوش گرفت. این در حالی است که بنا بر آمار وزارت بهداشت برزیل روز یکشنبه 7 هزارو 938 نفر به مبتلایان کووید19 در برزیل اضافه شده بود و آمار کلی را به 241 هزار نفر رسانده بود. در همین روز شمار مرگ و میرها هم با 485 مورد جدید به 16 هزارو 122نفر رسید.

بازگشایی مرزهای   شینگن

وزیر خارجه آلمان و همتای لوکزامبورگی او در دیداری سمبلیک روی پل شینگن، بازگشایی مرزهای بین دو کشور را جشن گرفتند. این مرزها به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بسته شده بود. وزیر خارجه آلمان در این مراسم سمبلیک اعلام کرد، بازگشایی مرز دو کشور در واقع یک اقدام نمادین و نشانگر بازگشایی تمام مرزهای بین 26 کشور اروپایی عضو شینگن است.

خطر مرگ  آوارگان روهینگیایی

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای به وزیر خارجه بنگلادش، از دولت این کشور خواست صدها پناهجوی آواره روهینگیایی را به کمپ‌های مهاجران انتقال دهند. این پناهجویان که پس از هفته‌ها سرگردانی روی دریا، در ساحل بنگال از مرگ حتمی نجات یافتند، در جزیره طوفان خیز«باشان چار» رها شده‌اند.

آخرین آمار کرونا در جهان

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 4 میلیون و 819 هزار و 86 نفر رسید. آمار قربانیان نیز به 316 هزار و 957 نفر رسید. امریکا همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان است. براساس آمار منتشر شده، تا عصر امروز یک میلیون و 527 هزار و 935 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 90 هزار و 978 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌‌از امریکا، روسیه با 290 هزار و 678 نفر مبتلا و 2 هزار و 722 قربانی در مقام دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد. اسپانیا نیز با 277 هزار و 719 مبتلا و 27 هزار و 650 قربانی در جایگاه سوم جدول مبتلایان به کرونا در جهان نشسته است. انگلیس با 243 هزار و 695 مبتلا و 34 هزار و 636 قربانی چهارمین کشور دنیا در رتبه‌بندی کرونایی است. شمار کرونایی‌های برزیل نیز امروز به 241 هزار و 80 نفر و قربانیان آن 16 هزار و 122 نفر رسید.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/5/543658/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها