افزایش شمار مناطق سفید به 280 شهرستان



علی ربیعی، سخنگوی دولت  با اشاره به وضعیت شیوع کرونا خبر داد: مناطق سفید ما به ۲۸۰ شهرستان افزایش پیدا کرده است و در روند بهبودی و درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از کشور چین و سوئیس در رتبه سوم جهانی قرار داریم. به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه «میانگین بهبودی ما بسیار خوب است»، ادامه داد: تقریباً ۹۴ درصد افرادی که مراجعه کردند، بهبود یافته‌اند در حالی که میانگین جهانی آن ۸۴ درصد است.
ربیعی با اشاره به آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که عدد مولد نسلی یا به تعبیری RE در کمتر از ۴ هفته به زیرعدد یک رسیده است؛ یعنی میزان انتقال از یک نفر به ۳ نفر در اسفندماه امروز به کمتر از یک نفر رسیده است که این شاخص بسیار خوبی است که یک نفر حتی یک نفر را مبتلا نمی‌کند و عدد کمتری از یک نفر انتقال پیدا می‌کند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و امروز کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه‌های همراه وارد فاز مهار بیماری شده‌اند. ربیعی یادآور شد: خوشبختانه استان تهران مشخصاً از ۳۰ بهمن که نخستین مورد کرونا در کشور ثبت شد، در روزهای اخیر میزان مرگ پایینی داشته است که باید شکرگزار باشیم و از مردم نیز درخواست کنیم همچنان احتیاط و مراعات را انجام دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/4/543656/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها