علیرضا مرزبان در گفت‌و‌گو با «ایران» :

بوندس لیگا سرآغاز گشایش دیگر لیگ ها خواهد بود




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
بالاخره چشم هواداران به پخش مستقیم فوتبال روشن شد. بوندس لیگا پس از حدود 2 ماه تعطیلات کرونایی از عصر شنبه از سرگرفته شد و کلمه خوشایند «زنده» گوشه جعبه جادویی نقش بست. بوندس لیگا نخستین لیگ معتبر اروپایی است که خود را از تنگنای کرونا خارج کرد و مسابقات فوتبال را از سر گرفت. این در حالی است که چند لیگ معتبر و مهم دیگر اروپا و البته لیگ برتر ایران هم در آستانه بازگشایی هستند. هفته بیست و ششم بوندس لیگا، شنبه با برگزاری 5 دیدار بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.
در این شرایط، علیرضا مرزبان که عضو انجمن مدرسان فوتبال آلمان است درخصوص از سرگیری بوندس لیگا صحبت کرد. این مربی فوتبال ایرانی- آلمانی درباره برگزاری بوندس لیگا با شکل و شمایل جدید به خبرنگار «ایران» گفت: «برگزاری مسابقات فوق‌العاده خوب و با دیسیپلین بود. مسئولان برگزاری مسابقات تمامی موارد بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کردند و با جسارت بالا تصمیم به برگزاری مسابقات گرفتند. بوندس لیگا سرآغاز گشایش لیگ‌های معتبر دیگر دنیا خواهد بود.»
او با اشاره به این که مهم‌ترین مشکل تیم‌ها برای از سرگیری مسابقات، مشکل بدنسازی بود، افزود: «البته مسئولان برگزاری مسابقات برای این موضوع هم تدابیری اندیشیدند و تعداد بازیکنان تعویضی را از 3 نفر به 5 نفر افزایش دادند و این موضوع باعث شد تا کیفیت مسابقات بالا رود و ما شاهد گل‌های زیادی در نخستین روز از هفته بیست و ششم مسابقات باشیم. مسئولان بوندس لیگا در اولین روز از برگزاری مسابقات از پس برگزاری مسابقات برآمدند و این نکته بسیار مثبتی بود و آنها در صورت بروز مشکل هم برنامه‌هایی دارند و با جدیت پیگیر برگزاری مسابقات هستند.»
این مربی در خصوص غیبت تماشاچیان در مسابقات بوندس لیگا افزود: «طبیعی است عدم حضور تماشاچیان تأثیر زیادی دارد، در پخش مستقیم مسابقات شاهد غیبت احساسات انسانی بودیم اما در نهایت باید گفت که حرکت آنها برای پیگیری مسابقات فوتبال حرکت مثبتی بود و نشان داد که می‌توان فوتبال را ادامه داد. جهان برای پیگیری مسابقات فوتبال نیازمند یک همبستگی است و کل دنیا برای اینکه فوتبال فراموش نشود، باید به این همبستگی برسد.»
مرزبان با اشاره به این که «دیمیتار هوپ» مالک باشگاه هوفنهایم آلمان مؤسسه‌ای به منظور مبارزه با «سرطان» دارد، اظهار داشت: «این مؤسسه برای ویروس کووید۱۹ واکسن‌هایی کشف کرده که قرار است پس از امتحان، پاییز سال‌جاری وارد بازار شود. حضور مالک باشگاه هوفنهایم آلمان و عضویت او در مؤسسه مبارزه با سرطان کمک کرد تا بوندس لیگا به‌عنوان نخستین لیگ معتبر دنیا کار خود را آغاز کند.»
او در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر کشورمان گفت: «ویروس کرونا به احتمال فراوان 6 ماه  تا یک سال دیگر میهمان‌مان خواهد بود، بحث بر سر این است که در این دوران باید چگونه مسابقات را پیگیری کرد. بنابراین باید راه حلی برای پیگیری مسابقات اندیشیده می‌شد که این کار توسط آلمانی‌ها انجام شد. لیگ برتر ما هم باید با همین شرایط آغاز شود. بحث بر سر انتخاب قهرمان یا تیم‌های سقوط‌ کننده نیست، بحث بر سر زنده نگه داشتن فوتبال و رها نکردن این ورزش است. در ایران یک دسته به مسائل انسانی توجه می‌کنند و می‌گویند که برگزاری مسابقات باعث ایجاد فاجعه نشود اما دسته دوم به موارد دیگری همچون موقعیت در جدول و مسائل دیگری از این دست توجه می‌کنند که این کار درستی نیست. به شخصه با گروه اول موافق هستم، البته در صورتی که همچون بوندس لیگا مسائل بهداشتی رعایت شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/1/543619/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها