صدرنشینی و رکوردشکنی زنبورها در روز آغاز به‌کار بوندس لیگا




گروه ورزش/ سرانجام رقابت‌های فوتبال پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا آغاز شد و بوندس‌لیگای آلمان به‌عنوان اولین لیگ فوتبال اروپا آغاز به‌کار کرد. پیش‌از آغاز مسابقات کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری به استقبال تماشای مسابقات زنده بعد از حدود 2 ماه از یک لیگ معتبر رفتند. مسئولان برگزاری مسابقات با رعایت تمامی نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی این رقابت‌ها را استارت زدند تا تصاویری جالب از آغاز مسابقات در دوران کرونایی ثبت شود. بازیکنان نیمکت نشین در جایگاه تماشاگران با فاصله اجتماعی و با ماسک قرار گرفتند و تمامی مصاحبه‌ها با مسئولان مربوطه از فاصله دور انجام شد. هفته بیست و ششم بوندس لیگا با برگزاری 6 دیدار و با استارت طوفانی دورتموند در دربی «روهر» آغاز شد و بوروسیا دورتموند موفق شد در دیدار مقابل شالکه به پیروزی پرگل 4 بر صفر دست یابد. گل‌ اول این بازی را ارلینگ هالند پدیده 19 ساله نروژی به ثمر رساند که نشان داد با وجود گذشت حدود 2 ماه از مسابقات هنوز در اوج آمادگی است. حالا هالند در 12 بازی اول خود موفق به زدن 13 گل شده تا با رکورد کلاوس ماتیشک در سال 1965 در لباس وردربرمن برابری کرده باشد. رومن بورکی، دروازه‌بان سوئیسی زنبورها هم با حضور در ترکیب تیمش به رکورد 200 بازی باشگاهی با پیراهن بوروسیا دورتموند دست یافت. دورتموند با پیروزی درخشان روز شنبه موفق شد 54 امتیازی شود و خود را به فاصله یک امتیازی بایرن مونیخ صدرنشین برساند. گوئریرو (45 و 63) و تورگان هازارد (48)، 3 گل دیگر زنبورها را در این دیدار به ثمر رساندند. زردپوشان دورتموندی با این پیروزی به رکورد 800 برد در تاریخ پیکارهای بوندس‌لیگا دست یافتند. روز گذشته (یکشنبه) این مسابقات پیگیری شد و یونیون برلین - بایرن مونیخ و کلن – ماینتس 2 بازی برگزار شده در این روز بود. وردربرمن - بایرلورکوزن هم امروز به مصاف هم خواهند رفت تا پرونده هفته بیست و ششم بوندس لیگا بسته شود.
بوسه فرزند تورام و آغوش باز هرتابرلینی‌ها!
جدا از نتایج کسب شده این هفته از مسابقات حواشی عجیبی داشت که یکی از جالب‌ترین آنها شادی متعلق به «مارکوس تورام »فرزند ستاره بی‌چون‌وچرای فرانسوی «لیلیان تورام» بود که پس‌از به‌ثمر رساندن گل دوم مونشن گلادباخ در حالی که با تمام وجود می‌خواست هم‌تیمی‌های خودش را در آغوش بکشد، پروتکل‌های برگزاری مسابقات به او این اجازه را نمی‌داد، اما درنهایت طاقت نیاورد و یکی از هم‌بازی‌های خودش را بوسید. هرتابرلینی‌ها هم پس از گل‌هایی که به‌ثمر رساندند، یکدیگر را به آغوش کشیدند و قوانینی را که فدراسیون فوتبال آلمان مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی، تصویب کرده است نادیده گرفتند.
تبریک په‌له به بکن باوئر و آلمانی‌ها
پله، اسطوره فوتبال جهان و برزیل بازگشت رقابت‌های بوندس لیگا را به فرانتس بکن باوئر و آلمان‌ها تبریک گفت و در پیامی نوشت: «زمانی که من و فرانتس بکن باوئر، بازی می‌کردیم، نمی‌توانستیم دنیایی را بدون فوتبال تصور کنیم. امیدوارم کارها درست پیش بروند تا فوتبال به کل جهان بازگردد.»
شروع تمرینات گروهی بارسلونا
باشگاه بارسلونا اعلام کرد که از امروز (دوشنبه) تمرینات گروهی خود بدون فاصله‌گذاری را شروع خواهد کرد؛ به این ترتیب که در هر زمین حداکثر 10 بازیکن حاضر خواهند بود. علاوه بر بارسا، رئال و اتلتیکو، دیگر تیم‌های این دو ایالت مثل وایادولید، لگانس، ختافه و اسپانیول نیز مجوز تمرینات گروهی را دریافت کرده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/14/543594/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها