دیگه چه خبر؟




ایرانی‌ها، همچنان بزرگ‌ترین خریداران ملک در ترکیه

 خبر اول اینکه، به‌دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به‌گونه‌ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ماه مارس، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸.۸درصد کاهش داشته و به ۷۹۰ مورد رسیده است. برای مجموع چهار ماه نخست امسال، اتباع خارجی جمعا ۱۱ هزار و ۷۳۸ خانه در ترکیه خریده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کمتر شده است.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۱۵۷ خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها با ۱۰۳واحد، روس‌ها با ۶۱ واحد، افغان‌ها با ۵۴ واحد و چینی‌ها با ۴۰ واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده‌اند.طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

تکذیب خودکشی زندانی استرالیایی

 خبر دیگر اینکه، خانواده زندانی استرالیایی اعلام کردند که وی در وضعیت مطلوبی در ایران به سر می‌برد.به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس، خانواده یک مدرس دانشگاه استرالیا که در زندان ایران به سر می‌برد اعلام کردند که وی از سلامتی خوبی برخوردار است و ادعاهای متناقض مبنی بر خودکشی وی را تکذیب کردند. خانواده وی روز یکشنبه بیانیه‌ای منتشر کردند مبنی بر اینکه آنها در هفته‌های اخیر با وی گفت‌وگوهای متعددی انجام داده‌اند.آنها می‌گویند که او ادعاهای مبنی بر خودکشی یا شکنجه را بشدت انکار کرده است.خانواده وی ادامه دادند: به نظر می‌رسد او با توجه به وضعیتش از سلامتی خوبی برخوردار است. ما او را دوست داریم و دلمان برای او تنگ شده است. ما از شما می‌خواهیم به حریم خصوصی ما احترام بگذارید.وزارت خارجه استرالیا نیز تأکید کرد که آزادی این زندانی هم چنان اولویت اصلی استرالیا است.

روایت مطهری از دلایل رد صلاحیتش

 دست آخر اینکه، علی مطهری در پاسخ به درخواست روزنامه کیهان که نوشته بود«علی مطهری اگر جرأت دارد علت رد صلاحیت خود را بیان کند» دلایل رد صلاحیت خود را در کانال تلگرامی اش منتشر کرد. به گزارش خبرآنلاین وی نوشته است: آنچه به بنده به‌عنوان دلیل رد صلاحیت گفتند سه چیز بود. یکی اینکه چرا گفته‌اید «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم‌الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» گفتم درست است، الان هم همین را می‌گویم. دیگر اینکه گفتند «چرا گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی رفتار خوبی نداشتیم؟» گفتم هنوز هم همین را می‌گویم، نیازی نبود آن پیرمرد را بازجویی و زندانی کنیم. سوم اینکه گفتند چرا درباره رفع حصر خانگی محصوران صحبت کرده‌اید؟ شما باید بگویید نظر من بر رفع حصر بوده ولی وقتی نظر رهبری را شنیدم نظرم عوض شد.گفتم اولاً من دروغ نمی‌گویم. ثانیاً خود مقام رهبری گفته‌اند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد حرفش را بزند. بعد به آن حقوقدان شورای نگهبان گفتم من متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت تا من امروز این حرف ها را از شما بشنوم. وی افزوده: بنابراین آنچه که به بنده برای دلایل رد صلاحیت گفتند همین بود و البته اگر به آن حقوقدان شورای نگهبان می‌گفتم «درست می‌فرمایید، من اشتباه کردم» قطعاً صلاحیت من تأیید می‌شد ولی من پا روی اصول نگذاشتم و نخواستم این رویه غلط یعنی رد صلاحیت به خاطر اظهارنظر ادامه پیدا کند و این بلا به سر دیگران نیز بیاید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/3/543580/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها