غربالگری در هند با «میترا»




بیتا میرعظیمی
خبرنگار
یک شرکت دانش‌بنیان در ایالت راجستان واقع در شمال غربی هند از روبات‌های غربالگر کووید19 رونمایی کرد. این روبات‌های بومی برای کمک به‌کادر درمانی و پزشکی طراحی شده است تا در کنار پزشکان وپرستاران وجود کرونا در مراجعین را تشخیص دهد. این روبات که اولین روبات دارای ستون فقرات در جهان به شمار می‌رود، قادر است با این قابلیت هر چیزی را در دست نگه داشته و همزمان تعادل خود را نیز حفظ کند. به گفته طراحان، 95 درصد این سیستم هوشمند در هند ساخته شده که همین موضوع بومی بودن این روبات در هند را تأیید می‌کند.
این فناوری به کمک سنسورهای حرارتی وجود تب بالا در مراجعین را تشخیص داده و پس از غربالگری و آنالیز داده‌ها و اطلاعات وجود کرونا در فرد مورد نظر را تشخیص می‌دهد. این روبات همچنین با بهره‌گیری از هوش مصنوعی وجود افراد دارای ماسک را از دیگر افراد تشخیص می‌دهد و در صورت برخورد با فردی که ماسک نزده است، هشدار داده و با این اقدام وی را مجبور به استفاده از ماسک می‌کند.
بووانش میشرا مدیرعامل شرکت سازنده این روبات می‌گوید: این سیستم هوشمند کار غربالگری افراد را با دقت فراوان انجام داده و با این اقدام تماس کادر درمانی با افراد مشکوک به کرونا را به حداقل می‌رساند.
اما غربالگری روباتیک کرونا در هند امری تازه نیست. چرا که حدود یک هفته پیش بیمارستان‌ «فورتیس» بهره‌گیری از فناوری روباتیک برای غربالگری بیماران Covid۱۹ را کلید زد؛ یکی از روبات‌های غربالگر با نام «میترا» کار غربالگری حرارتی از مراجعین به بیمارستان را انجام می‌دهد. روبات میترا در آغاز کار 5 سؤال شخصی از جمله نام، آدرس و شماره تلفن را از مراجعه‌کننده پرسیده و دمای بدن وی را با سنسورهای هوشمند آنالیز می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7349/6/543576/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها