پنج ررویـــداد جهان




مادر جوان، قهرمان افغانستان شد

زن 27 ساله افغان که پس از شنیدن خبر حمله افراد مسلح به بیمارستان کابل و قتل‌عام زنان و مردان و کودکان بیگناه شوکه شده بود، خود را به بیمارستان آتاتورک رساند و 4 کودک بی‌سرپرست را شیر داد و ساعت‌ها برایشان مادری کرد. «فروزا عمر» که نوزادی 4 ماهه دارد، گفت: «وقتی این اتفاق افتاد پسرم را شیر می‌دادم. آن لحظه حس کردم باید برای این بچه‌ها هم مادری کنم و خودم را به بیمارستان رساندم.» مردم افغانستان به این زن، لقب قهرمان داده‌اند.

کنایه سنگین اوباما به ترامپ

«باراک اوباما»، در کمتر از یک هفته پس از انتقاد شدید از عملکرد فاجعه بار «دونالد ترامپ» در بحران کرونا، این بار در نشست مجازی با فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، مقامات کاخ سفید را محکوم کرد. رئیس جمهوری سابق امریکا در این نشست دو ساعته که در شبکه یوتیوب، فیسبوک و توئیتر پوشش داده می‌شد، عنوان کرد: «مقامات کاخ سفید تظاهر به مسئول بودن هم نمی‌کنند.» او که هفته پیش پس از انتقاد از ترامپ، با واکنش تند سلفش روبه‌رو شده بود، گفت: «بیش از هر چیز این همه‌گیری پرده‌ها را کنار زد تا خیلی‌ها واقعاً متوجه کارها و مسئولیت‌هایشان بشوند. بسیاری از آنها حتی نمی‌توانند ادای مسئولیت را درآورند.»

کاهش  تردد هوایی در روسیه

به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، پیش‌بینی شده خطوط هوایی روسیه در سال‌جاری میلادی در مقایسه با سال 2019 حمل و نقل‌های خود را بین 50 تا 75 درصد کاهش دهد. این یعنی شمار مسافران این خطوط هوایی در 2020 حدود 60 میلیون نفر کاهش خواهد یافت. در سال 2019 خطوط هوایی روسیه حدود 128 میلیون مسافر را جابه‌جا کرد.

جریمه سنگین نزدن ماسک در قطر

قطر استفاده از ماسک را از روز یکشنبه اجباری کرد و اعلام کرد، کسانی که برای بیرون آمدن از خانه ماسک نزنند یا مبلغ ۵۳ هزار دلار جریمه می‌شوند یا حدود سه سال به زندان می‌افتند. به موجب این قانون، تنها خودروهای تک سرنشین از این قانون مستثنی هستند. تاکنون در قطر ۲۸ هزار و ۲۷۲ تن به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴ نفر نیز جان باخته‌اند.

آخرین آمار کرونا در جهان
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 16 امروز به 4 میلیون و 740 هزار و 636 نفر رسید. آمار قربانیان نیز به 313 هزار و 646 نفر رسید. امریکا همچنان در صدر آمار مبتلایان و قربانیان است. براساس آمار منتشر شده، تا عصر امروز یک میلیون و 507 هزار و 798 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 90 هزار و 113 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌ از امریکا، روسیه در مقام دوم مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفت و با 281 هزار و 752 نفر مبتلا و 2 هزار و 631 قربانی به رقیب همیشگی خود، امریکا نزدیک شد. اسپانیا نیز با 277 هزار و 719 مبتلا و 27 هزار و 650 قربانی در جایگاه سوم جدول مبتلایان به کرونا در جهان نشسته است. انگلیس با 240 هزار و 161 مبتلا و 34 هزار و 466 قربانی چهارمین کشور دنیا در رتبه‌بندی کرونایی است. برزیل نیز با پیشی گرفتن از ایتالیا که زمانی رتبه دوم جدول مبتلایان را داشت، به جایگاه پنجم رسید. شمار مبتلاهای این کشور دیروز 233 هزار و 511 نفر و قربانیان آن 15 هزار و 662 نفر بود.






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7349/5/543574/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها