خط خبر




«‌یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم صلح پیونگ چانگ کشور کره جنوبی راه یافت. این جشنواره که از معدود جشنواره‌های سینمایی است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده‌اند، هشت فیلم بلند را برای بخش مسابقه خود برگزیده که یلدا از ایران در کنار ۳ فیلم کره‌ای برای کسب جوایز بخش بین‌الملل جشنواره رقابت می‌کنند.
‌‌مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی موسیقی جوان تا 17 خرداد تمدید شد. پیش از این ۳۱ اردیبهشت به‌عنوان آخرین مهلت ارسال آثار اعلام شده بود و به‌دلیل درخواست متقاضیان و پیشنهاد داوران جشنواره، با توجه به شرایط خاص در ایام کرونا، این تاریخ تغییر کرد.
‌تصویربرداری مجموعه «ایلدا» به کارگردانی راما قویدل اوایل خرداد در خرم آباد از سر گرفته می‌شود. به گفته سبط احمدی تهیه‌کننده سریال تصویربرداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گندزدایی از محل تصویربرداری و استفاده از تجهیزات بهداشتی تصویربرداری انجام می‌شود.
‌شرکت تولید فیلم ریدلی اسکات با شرکت اپل قرارداد بست. با این قرارداد چند ساله، «اسکات فری»، شرکت ریدلی اسکات، پروژه‌های مختلف تلویزیونی بین‌المللی برای اپل تی‌وی پلاس تولید می‌کند و ریدلی اسکات، دیوید زاکر، کلیتون کروگر و جوردن شیهان به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه‌ها فعالیت خواهند کرد.
‌فراخوان چهارمین دوره جایزه داستان تهران منتشر شد. موضوع محوری این دوره از جایزه داستان تهران به ترتیب «مهاجرت به تهران» و «تهران در یک قرن» عنوان شده و مهلت ارسال اثر به این جایزه تا پایان تابستان سال‌جاری است. علاقه‌مندان برای ارسال اثر باید با ایمیل dastanetehran.ccia@tehran.ir مکاتبه کنند.
‌فرد ویلارد بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های کمدی امریکایی مانند «خانواده مدرن» در ۸۶ سالگی درگذشت. او که چهار بار نامزد دریافت جایزه امی شده بود به گفته دخترش به مرگ طبیعی از دنیا رفت و تا آخرین ماه‌های زندگی مشغول کار بود. این بازیگر کمدی که در فیلم‌ها و سریال‌های معروف جلوی دوربین رفته بود، صداپیشگی انیمیشن‌های «وال ای» و «خانه هیولا» را نیز در کارنامه داشت.
‌نمایش «تختی» روی صحنه می‌رود. تینو صالحی این نمایش را کارگردانی می‌کند و درباره‌اش گفت: «تختی درباره بخشی از زندگی غلامرضا تختی است اما اثری زندگی نامه‌ای نیست و تأکیدی روی تاریخ نگاری ندارد. تمام اتفاقات نمایش از شب تا صبح روزی که تختی در اتاق هتل دست به خودکشی زد، می‌گذرد و در این فاصله در تخیلاتش افراد مختلفی که در زندگی اش تأثیرگذار بودند به سراغش می‌آیند.»
‌آلبوم سالار عقیلی بعد از 19 سال به بازار می‌آید. این اثر در قالب یک مجموعه ساز و آوازی تولید شده بود و این بار تصمیم گرفته شده
با عنوان «می‌دانم که می‌آیی» برای علاقه‌مندان موسیقی ایرانی منتشر شود. تمامی کار آهنگ‌سازی و تنظیم این آلبوم توسط امیرحسین سام انجام گرفته و ترانه‌های آن نیز از شفیعی کدکنی، مولانا و هوشنگ ابتهاج (سایه) است.
«رضا عزیز» تهیه‌کننده «گرگ وال استریت» به پولشویی متهم شد. رضا عزیز که ناپسری نجیب رزاق نخست‌وزیر اسبق مالزی است با دولت به توافق رسید و پیش از هرگونه تبرئه آزاد شد و به این ترتیب بازپرس‌ها می‌توانند اتهام را احیا کنند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/15/543567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها