اخبــــار




سرقت رمز ارز با حمله هکری به ابررایانه های اروپایی

بررسی‌های امنیتی نشان دهنده حملات هکری گسترده به ابررایانه‌های اروپایی برای سرقت رمز ارز است. این حملات به طور عمده در آلمان، انگلیس، سوئیس و اسپانیا رخ داده‌اند.
به گزارش مهر، هکرها برای سرقت رمزارزها بدافزاری را روی ابررایانه‌های مختلف نصب می‌کنند. بدافزارهای مذکور در مواردی موجب خاموش شدن ابررایانه‌ها می‌شوند و همین مسأله تحقیق در مورد منشأ انتشار آنها را دشوار می‌سازد.
اولین حمله بدافزاری از این دست، هفته گذشته در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند رخ داد که ابررایانه ARCHER در آن مستقر است. هکرها با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری امنیتی برطرف نشده توانسته بودند به این ابررایانه نفوذ کنند. دومین حمله شناسایی شده از این دست علیه ابررایانه‌هایی در آلمان رخ داد که در استان بادن- وورتمبرگ نصب شده‌اند. حمله یادشده پنج ابررایانه در دانشگاه‌های اشتوتگارت، اولم، توبینگن و مؤسسه فناوری کارلسروهه را از دسترس خارج کرد. بررسی‌های شرکت امنیتی امریکایی کادو و نیز «فلیکس وون» محقق مستقل امنیتی طی روزهای بعد نشان داد که ابررایانه‌ای در بارسلون اسپانیا نیز به شیوه‌ای مشابه مورد حمله قرار گرفته است. با تداوم این حملات علیه برخی ابررایانه‌های دیگر در آلمان و سوئیس و اثبات تشابه حملات یادشده برای سرقت رمزارز تلاش برای شناسایی عوامل این حملات آغاز شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد حملات یادشده از کانادا و چین و لهستان انجام شده، اما هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست نیامده است.

سود11 میلیارد دلاری صنعت بازی امریکا از شیوع کرونا

بر اساس اطلاعاتی جدید، امریکایی‌ها طی سه ماهه نخست سال‌جاری میلادی رکورد جدیدی در خصوص هزینه بازی در سطح جهان ثبت کردند. در واقع به‌نظر می‌رسد روز‌های کرونایی برای امریکایی‌ها تا حد زیادی با بازی‌های کامپیوتری گذشته است.
به‌گزارش انتخاب، تحلیلگران بازار بازی‌های کامپیوتری معتقدند مصرف‌کنندگان امریکایی طی سه ماه گذشته بیشترین هزینه‌ها را صرف بازی و سرگرمی کرده‌اند و برای بازی‌های ویدئویی رقم ۱۰.۹ میلیارد دلار خرج کردند. این ارقام، حدود ۹ درصد از سال گذشته بیشتر است. افزون بر این‌ها، ارقام مذکور مرتبط به دوره ژانویه تا مارس است. به این معنی که ممکن است این رکورد در ماه‌های آتی روندی نزولی داشته باشد. بدیهی است، رویداد اصلی در پشت این سود خیره کننده، همه‌گیری کرونا بود که از اواخر ژانویه وارد ایالات متحده شد و از اواسط ماه مارس تاکنون عموم مردم را در داخل خانه و در قرنطینه نگه داشته است. از طرف دیگر بازار کنسول، نینتندو بزرگ‌ترین برنده این فروش بود. در بخش فروش نیز سخت افزار در کل با ۷۷۰ میلیون دلار در صدر بود. در حالی که تعداد معدودی از افراد احتمالاً کنسول‌های پلی استیشن یا ایکس باکس خود را با نسل جدیدی از دستگاه‌های جدید فصل پاییز جایگزین می‌کنند و همین موضوع نیز احتمال سود بالای بعدی را در این بخش تضمین می‌کنند، اما به نظر می‌رسد همه‌گیری کرونا خدمت بزرگی به بخش فروش طی سه ماهه نخست سال‌جاری کرده است.

به دلیل کندی عمدی گوشی های قدیمی اپل 500 میلیون دلار جریمه شد

به دنبال شکایت تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های آیفون از اپل به‌علت کندکردن عمدی گوشی‌های قدیمی، این شرکت با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری موافقت کرده است.
به‌گزارش فارس، براساس حکم یک قاضی فدرال دادگاهی در امریکا، اپل باید بابت کند کردن عمدی گوشی‌های آیفون قدیمی بدون اطلاع‌رسانی به مشتریان خود مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به شاکیان بپردازد.
اپل مدتی است برای وادار کردن غیرمستقیم مالکان مدل‌های قدیمی آیفون به خرید گوشی‌های جدیدتر، سیستم عامل این گوشی‌ها را به‌روز می‌کند و این به‌روزرسانی موجب کندشدن عملکرد گوشی می‌شود. این شرکت چنین استدلال کرده که هدفش از این کار افزایش طول عمر گوشی‌های قدیمی از طریق جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آنها به‌علت کهنه شدن باتری بوده است.
پیش از این قرار بود اپل چک‌های پرداخت غرامت به شاکیان را از طریق پست تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ به‌دست آنها برساند. اما شیوع ویروس کرونا باعث شده تا این کار تا قبل از سال ۲۰۲۱ ممکن نشود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/13/543562/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها