وزیر آموزش و پرورش: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس حاضر شدند



وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش‌آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین مدارس را باز کردیم. بر اساس اخباری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش‌آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی این آمار بیشتر بود.
محسن حاجی میرزایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما از جمله بخش آموزش را با وقفه و مشکلاتی همراه کرد گفت: باید برنامه‌ریزی می‌کردیم تا تعطیلات طولانی موجب کاستی آموزشی نشود. روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت و از رسانه ملی کمک گرفتیم. چندروز بعد از تعطیلی مدارس، آموزش‌های تلویزیونی را شروع کردیم و تا آخر اردیبهشت آموزش‌های تلویزیونی همه محتوای دروس به سرانجام می‌رسد.بیش از ۲۷ میلیون بار فیلم‌های دربرگیرنده محتوای دروس دانلود شده و نشان می‌دهد مورد اقبال قرار گرفته است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل میان معلم و دانش‌آموز شبکه شاد راه اندازی شد گفت: ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز، ۹۸ درصد از مدیران مدارس و بیش از ۸۲ درصد از معلمان روی این شبکه فعال هستند. عده‌ای از دانش‌آموزان بویژه در مناطق محروم دسترسی به آموزش‌های تلویزیونی و شبکه شاد و فضای مجازی نداشتند که برای آنها کلاس‌های حضوری و تهیه و ارسال درسنامه صورت گرفت.
وی ادامه داد: اما باید اطمینان پیدا می‌کردیم همه دانش‌آموزان به آموزش دسترسی پیدا کرده‌اند بنابراین از دیروز مدارس بازگشایی شد. خبری که از سراسر مدارس دریافت کردیم بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حاضر بودند و دانش‌آموزان هم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور یافتند که در مناطق روستایی آمار بیشتر بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ضدعفونی شده‌اند و تمهیدات برای رعایت پروتکل‌ها فراهم شده و اخباری که دریافت کردیم اخبار امیدبخشی بوده است اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اگر سال آینده دوباره با چنین وضعیتی مواجه شدیم امکان پاسخگویی دقیق‌تری فراهم باشد.
حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی وضعیت معلمان مدارس غیردولتی که همپای معلمان رسمی کار می‌کنند اما امنیت شغلی ندارند، مزایای کافی دریافت نمی‌کنند و همکاری برخی از آنها در ایام کرونا قطع شده است گفت: معلمان مدارس غیردولتی تحت حمایت ما هستند و مؤسسان موظف به پرداخت کامل حقوق آنها هستند و اگر تأخیری وجود داشته باشد حتماً رسیدگی می‌شود. ما در ازای خدمات مؤسسان، تسهیلاتی را برای مدارس غیردولتی درنظر گرفتیم و در صورتی که حقوق معلمان را کامل بپردازند می‌توانند از ۱۶ میلیون تومان وام کم بهره به ازای کارکنان بهره‌مند شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/5/543534/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها