اخبار



گلایه رئیس ایفمارک از فدراسیون پزشکی- ورزشی

دکتر زهره هراتیان، رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک) گفت که امکان حضور هفتگی بازیکنان برای انجام تست کرونا عملی نیست. هراتیان در مورد الزامی شدن حضور هفتگی بازیکنان در ایفمارک برای انجام تست کرونا در صورت از سر گرفته شدن مسابقات به تسنیم گفت: «گلایه‌ای جدی هم از فدراسیون پزشکی ورزشی دارم. اگر قرار است درخصوص مسائل پزشکی در فوتبال صحبتی شود و مسأله‌ای مطرح کنند، بهتر است از مجموعه ایفمارک که در زمینه فوتبال در بخش بین‌المللی فعالیت می‌کند، نظر بخواهند. ما و همکاران‌مان با بحث کرونا به صورت جدی درگیر هستیم و در ارائه دستورالعمل‌ها با کمیته پزشکی فیفا نیز همکاری مستمر و جدی داریم. این بسیار بد است که مجموعه فدراسیون پزشکی ورزشی بارها در چند ماه اخیر مسائل مربوط به فوتبال را مطرح می‌کند، بدون اینکه به چنین مسأله‌ای توجه داشته باشد.»

هشدار داورزنی به تیم های بدهکار لیگ یکی

نشست تعیین تکلیف لیگ دسته یک سال 98 با حضور محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال روز یکشنبه برگزار و مقرر شد به زودی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر سال 99 معرفی شوند. داورزنی در این نشست نمایندگان اظهار داشت: «متأسفانه ویروس کرونا تاکنون حدود 4 میلیون نفر را در جهان آلوده کرده و تمام فعالیت‌های ورزشی جهان را تعطیل کرده است که این موضوع شامل والیبال هم می‌شود. اگر در خردادماه شرایط زندگی عادی شود و پروازها برقرار شود، شاید مسابقات رده‌های سنی آسیا در شهریورماه برگزار شود. فعلاً در 130 شهر ایران وضعیت سفید اعلام شده است و شاید در آینده تمرینات ورزشی در این شهرها آغاز شود، اما در مراکز استان‌ها همچنان مشکل پابرجاست و متأسفانه اخیراً ویروس جدیدی برای کودکان نیز مشکل‌ساز شده است و هشدارهایی در مورد آن داده‌اند.» رئیس فدراسیون والیبال تأکید کرد: «باشگاه‌هایی که بدهی داشته باشند به هیچ وجه اجازه حضور در لیگ برتر را نخواهند داشت. برای سوپر لیگ امسال واید کارت را حذف کردیم و اگر باشگاهی در نظر دارد در لیگ برتر شرکت کند، باید امتیاز آن را از باشگاهی که امتیاز دارد، خریداری کند. امسال قراردادهای غیرمتعارف ثبت نمی‌شود.» در ادامه این نشست نمایندگان 8 تیم شورا و شهرداری قزوین، افق قم، شهروند نکا، پاس گرگان، شهرداری جوان ارومیه، کیمیاگر تهران، فرش گل‌نقش آران و بیدگل و هورسان رامسر نظرات خود را مطرح کردند.

تأکید وزارت ورزش به استفاده از مدیران جوان

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در دویست و چهل و دومین جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توجه به جوانان که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان پس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بی درنگ به سمت جوانگرایی رفت. رویکرد ما در بهره‌گیری از جوانان توجه جدی منطقی به توانمندی آنهاست، به طوری که با آموزش مدیریت و ضمن خدمت زمینه رشد آنها را از پایه و به صورت پلکانی به نحوی فراهم کنیم تا در آینده بتوانیم از این نیروهای مجرب و کارآزموده در سطوح مختلف مدیریتی استفاده کنیم.»

رفعتی: از مجیدی خواهش می‌کنم فضا را متشنج نکند

داوود رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری درخصوص نقل‌ قول‌هایی که برخی از داوران این روزها انجام داده‌اند، اظهار داشت: «داوران فعال بهتر است در رسانه‌ها مصاحبه نکنند. اینکه داوران به اشتباه خود اعتراف کنند، اصلاً کار درستی نیست. شما در جام ملت‌های آسیا یا جام جهانی دیده‌اید که یک داور بگوید من اشتباه کردم؟ اشتباه همیشه وجود دارد، داور هم انسان است و دچار اشتباه می‌شود ولی اینکه مثلاً داور بگوید در دیدار استقلال اشتباه کردم کار درستی نیست. در آن بازی کمک داور یک تصمیمی گرفت و در نهایت منجر به تصمیم جمعی گروه داوری شد. من از فرهاد مجیدیِ بزرگ خواهش می‌کنم که یک مقدار سعه صدر داشته باشد و فضای جامعه فوتبال را متشنج نکند.»

خداحافظی داور والیبال ایران یک سال عقب افتاد

فرهاد شاهمیری، داور بین‌المللی و مطرح والیبال ایران که در سال‌های اخیر در بزرگترین تورنمنت‌ها قضاوت کرده و پیش از این قراربود در المپیک 2020 از دنیای داوری خداحافظی کند، اما باشیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد در تصمیم خود تجدید نظر کرده و تصمیم دارد این فصل برای حفظ آمادگی خود در لیگ برتر نیز قضاوت کند. فرهاد شاهمیری 56 ساله است وطبق قانون FIVB به عنوان داور سطح A می‌تواند تا 60 سالگی هم قضاوت کند. با این حال داور المپیکی والیبال ایران تصمیم دارد بعد از المپیک توکیو قضاوت را کنار بگذارد و احتمالاً در بخش‌های مدیریتی فعالیت بیشتری کند.

عبداللهی مشاور عالی مدیرعامل استقلال شد

نصرالله عبداللهی پیشکسوت استقلال با حکمی از سوی احمد سعادتمند مدیرعامل این باشگاه به عنوان مشاور عالی مدیرعامل استقلال در تیم بزرگسالان انتخاب شد. به گزارش باشگاه استقلال، عبداللهی با این حکم در تمام مراحل آماده سازی، اردوها و مسابقات تیم فوتبال بزرگسالان استقلال اعم از داخلی یا خارجی این تیم را همراهی می‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/14/542945/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها