بوندس‌لیگا نیامده متوقف می‌شود؟




شیوع ویروس کرونا در جهان باعث لغو مسابقات شد اما از برخی نقاط جهان خبر می‌رسد که برنامه‌هایی برای پیگیری احتمالی مسابقات خود دارند. این روزها دنیای فوتبال با اشتیاق منتظر روز 27 اردیبهشت و شروع مجدد بوندس‌لیگا به عنوان اولین لیگ بزرگ دنیا است. ولی با اعلام باشگاه دینامو درسدن که در بوندس‌لیگا2 و در قعر جدول حضور دارد مبنی بر اینکه تست کرونای دو بازیکنش مثبت اعلام شده، این باشگاه همه بازیکنان تیم اصلی خود را به قرنطینه فرستاده و نمی‌تواند طبق برنامه در اولین بازی‌اش مقابل‌ هانوفر به میدان برود. در اطلاعیه باشگاه درسدن چنین آمده است: «نهاد بهداشتی ایالتی درسدن بعد از بررسی دقیق این شرایط تصمیم گرفت که کل تیم اول باشگاه و از جمله کادر فنی و نیروهای خدماتی به خانه‌های خود فرستاده شده و در یک قرنطینه 14 روزه قرار بگیرند.»
این باشگاه اعلام کرد: «قرنطینه 14 روزه تیم ما بر اساس قواعد مربوط به حفظ سلامت عمومی در بحران اپیدمی اعلام شده است. ما بر اساس برنامه اعلام شده قبلی روز 28 اردیبهشت باید در هفته بیست و ششم بوندس‌لیگا2 به مصاف‌ هانوفر می‌رفتیم ولی به دلیل شرایط جدید شرکت ما در این بازی غیرممکن است.» از اروپا هم خبر می‌رسد که بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان این قاره به احتمال فراوان در آگوست (مرداد) آغاز شود و فینال در روزهای پایانی این ماه برگزار شود. ژان میشل اولا، رئیس لیون در چند روز گذشته در یک مصاحبه زمان از سرگیری لیگ قهرمانان اروپا را اعلام کرد.
 او گفت: «بازی برگشت ما برابر یوونتوس هفتم آگوست (۱۷ مرداد) در تورین و پشت درهای بسته خواهد بود.» همه از این اظهار نظر شگفت زده شدند چون هنوز یوفا اعلام نکرده است که بازی‌ها چه زمانی شروع خواهند شد. در لیگ قهرمانان چهار بازی برگشت یک هشتم نهایی باقی مانده است. یوونتوس- لیون، منچسترسیتی-رئال مادرید، بایرن مونیخ-چلسی و بارسلونا- ناپولی باید به مصاف هم بروند. بر اساس این اظهار نظر، این دیدارها جمعه و شنبه یعنی هفتم و هشتم آگوست (17 و18 مرداد ) برگزارخواهند شد. تیم‌های آتالانتا، لایپزیک، اتلتیکومادرید و پاری سن ژرمن در جمع هشت تیم برتر قرار گرفته‌اند. تنها چهار روز بعد یک چهارم نهایی آغاز می‌شود.
این بازی‌ها یازدهم و دوازدهم آگوست (۲۱ و۲۲ مرداد) برگزار می‌شوند. دیدارهای برگشت چهاردهم و پانزدهم (۲۴ و ۲۵ مرداد) به انجام خواهد رسید. همچنین روز یکشنبه خبر رسید که  بازیکنان تیم فوتبال اینترمیلان به تمرینات این تیم بازگشته‌اند و تمرینات را با رعایت فاصله اجتماعی به طول 2 متر پشت سر گذاشتند. بر همین اساس آنتونیو کونته به دلیل اینکه هنوز تست کرونای خود را انجام نداده است، نمی‌تواند در کنار شاگردانش و در سر تمرین حضور داشته باشد. تست کرونای همه بازیکنان اینترمیلان منفی بوده است و به همین دلیل به آنها اجازه تمرین داده شده است.
از اسپانیا هم خبر می‌رسد که  3 بازیکن اصلی رئال بتیس پس از گرفتن تست‌های کرونا از هفته پیش، تست کرونای آنها مثبت اعلام شد. باوجوداین باشگاه بتیس اطلاعیه‌ای رسمی در این زمینه صادر نکرده ولی منابع نزدیک به این باشگاه خبر دادند: «تست کرونای 3 بازیکن مثبت اعلام نشده و این خبر صحت ندارد.» البته در پی اخبار کرونایی خبر شوک آور دیگری هم به گوش رسید و آن قتل پسر بچه بازیکن ترکیه‌ای بود. جوهر توکتاش فوتبالیستی که در باشگاه Yildirimspor در لیگ آماتور ترکیه بازی می‌کرد دست به جنایتی عجیب زد که جامعه فوتبالی ترکیه را شوکه کرده است. او پسر ۵ ساله خود که مشکوک به ویروس کرونا بود کشت و پس از آن خود را به پلیس معرفی کرد و بلافاصله دادگاه او را به حبس مادام‌العمر محکوم کرد.
 این بازیکن ۳۳ ساله ۱۱ روز بعد از ارتکاب جنایت خود را به پلیس معرفی و اعتراف به این قتل کرد.
او درخصوص این جنایت گفت: «پسرم مشکوک به ویروس کرونا بود. درجه حرارت او بالا بود و سرفه‌های شدیدی داشت. به وسیله یک بالش او را خفه کردم.» البته او تأکید کرد که پسرش را به بیمارستان رساند اما پزشکان نتوانستند که او را نجات دهند. این فوتبالیست ترکیه‌ای درباره دلیل این جنایت گفت که پسرش را از بدو تولد دوست نداشت و به هنگام تولد او در بیمارستان دچار عارضه عصبی شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/14/542942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها