اخبـــــار




اجرای طرح یاوران تولید در کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح «یاوران تولید» با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضای هیأت علمی و محققان مؤسسات مراکز تحقیقاتی برای تسهیل انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی با اولویت کشت بهاره محصولات استراتژیک اجرا می‌شود.
«کاظم خاوازی» در نامه‌ای خطاب به رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، افزود: به منظور تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای خوداتکایی در تولید غذا بر اساس و برنامه‌های اعلامی و به منظور تعامل هر چه نزدیک‌ همه واحدهای اجرایی و تحقیقاتی و افزایش اثربخشی علم و فناوری در عرصه‌های تولیدی، ضروری است طرح «یاوران تولید» با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت و اعضای هیأت علمی و محققان و مؤسسات و مراکز تحقیقاتی به طور مؤثر و حداکثری، با اولویت کشت بهاره محصولات استراتژیک در دستور کار قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: لازم است، تیم‌های پایش و نظارت متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان، تحت نظارت مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی کنند./ وزارت جهاد کشاورزی

 رایزنی برای استرداد تمام مالیات ارزش افزوده با بازگشت ۸۰ درصد ارز

قائم‌مقام وزیر صمت با بیان اینکه تضمین می‌کنیم بانک مرکزی تا ۱۰درصد میزان صادرات، صادرکنندگان را از بازگشت ارز معاف کند، گفت: برای استرداد۱۰۰درصد مالیات با بازگشت ۸۰درصد ارز رایزنی می‌کنیم.
حسین مدرس خیابانی با اشاره به نگرانی‌های صادرکنندگان در مورد بخشنامه معاونت ارزی بانک مرکزی در خصوص استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات منوط به بازگشت ۱۰۰ درصدی ارز حاصل از صادرات گفت: مکاتباتی در این رابطه میان رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس کل بانک مرکزی صورت گرفته است؛ اما در جایگاه قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت این اطمینان را به صادرکنندگان خواهم داد که همانطور که تا به حال بانک مرکزی، بازگشت ارز حاصل از صادرات را تسهیل و تا حدود خیلی زیادی، نقطه نظرات صادرکنندگان کشور را تأمین کرده، در مورد رفع تعهد ارزی صادرات سال‌های ۹۸ و ۹۹ و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان نیز، همین همراهی تداوم خواهد داشت؛ به نحوی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حتماً و حتماً نقطه نظرات صادرکنندگان و اتاق بازرگانی ایران را تأمین خواهد کرد.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز ضرورت توسعه صادرات و جهش تولید، بر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پوشیده نیست و حتماً بانک مرکزی با نگاه ویژه‌تر و سهل‌تری، موضوع رفع تعهد ارزی را پیش خواهد برد، لذا به صادرکنندگان حتماً این اطمینان را می‌دهم که وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای تسهیل در روش‌های بازگشت ارز صادراتی و رفع تعهد ارزی به کار خواهد بست و در این رابطه، صادرکنندگان بدون هیچ وقفه‌ای کار صادرات را ادامه داده و اجازه ندهند که مباحث منفی مرتبط با بازگشت ارز صادراتی و مسائل مرتبط با استرداد مالیات بر ارزش افزوده، تأثیری بر روی امر مقدس صادرات آنها بگذارد.
وی از صادرکنندگان درخواست کرد تا با شدت و قوت کار صادرات را ادامه دهند و تأکید کرد: حتماً در نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۹۸ و ۹۹، به علاوه اینکه حتماً تسهیلات لازم و شیوه‌های متنوعی برای بازگشت ارز صادراتی را پیش روی صادرکنندگان قرار خواهیم داد، تلاش می‌کنیم تا با رایزنی، بتوانیم بانک مرکزی را راضی کنیم تا با بازگشت ۸۰ درصد ارز حاصل از صادرات، ۱۰۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را به آنها برگرداند./ مهر

آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان برای رانندگان بازمانده

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: ثبت‌نام رانندگان بازمانده و جدیدالورود برای بیمه تکمیلی درمان رانندگان بخش کالا از ۲۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.
«غلامحسین دغاغله» اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده و طبق توافق‌های صورت گرفته میان نمایندگان صنوف کارگری و کارفرمایی بخش حمل و نقل و شرکت بیمه گر، مقرر شد سایت ثبت نام از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا سی‌ام همین ماه برای ثبت نام رانندگان بازمانده و جدیدالورود (به همراه همسر و فرزندان آنها) بازگشایی شود.
دغاغله با بیان این که هر دوماه یکبار به مدت یک هفته سایت ثبت نام باز و امکان ثبت نام افراد جدید با هماهنگی فراهم می‌شود، افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی رانندگان شامل اصل و کپی کارت هوشمند رانندگان  یا رسید آن، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی رانندگان و همسرو فرزندان آنها و شماره حساب شبا متعلق به راننده جهت درج در سامانه مربوطه است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا اظهار داشت: با توجه به گزارش دریافتی از سایت ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکنون تعداد ۳۹۸ هزار نفر از رانندگان به همراه افراد تحت تکفل‌شان جمعاً به تعداد ۹۰۹ هزار و۸۵۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان قرار گرفته‌اند.
دغاغله خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام شرکت بیمه‌گر اکنون بیش از  چهار هزار و ۳۸۶ مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور، خدمات درمانی به رانندگان ارائه می‌دهند که مشخصات آنها به آگاهی صنوف رانندگان و کامیونداران کشور و ادارات کل استانی جهت اطلاع‌رسانی به رانندگان رسیده است./ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

تنها یک میدان مشترک نفتی تعیین‌تکلیف نشده است

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت:‌ تمامی میادین مشترک نفت و گاز به جز یکی از آنها تعیین تکلیف شده و روند توسعه آنها در جریان است.
«کریم زبیدی»  با بیان اینکه توسعه میادین مشترک نفت و گاز در جریان است، ‌ادامه داد: ‌تنها میدان مشترکی که هنوز تعیین تکلیف نشده،  یک میدان کوچکی است و کشور مقابل نیز از آن برداشتی ندارد.
زبیدی تأکید کرد: در بقیه میادین مشترک کار در جریان است. در غرب کارون نیز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ایران همچنان از عراق برداشت بیشتری دارد.
وی گفت: در فرزاد A و B کلیه برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در حال مطالعات نهایی و تصمیمات کلی هستیم.
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درخصوص میدان مشترک پارس جنوبی نیز افزود: توسعه تنها فاز باقی مانده از این میدان یعنی فاز ۱۱ نیز با بارگیری نخستین سه پایه برای حفاری چاه‌ها، ‌وارد فرآیند اجرایی شد.
وی با تأکید بر اینکه تولید از میادین مشترک باید افزایش پیدا کند، ‌ گفت: ‌ایران در پارس جنوبی اکنون روزانه برداشت گاز بیشتری از قطر دارد./ ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/8/542917/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها