دیگه چه خبر؟



پاسخ ایران به ادعای حمله سایبری به اسرائیل

 خبر اول اینکه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که از سوی ایران به زیرساخت‌های شهری در تل آویو حمله‌ سایبری شده است.به گزارش ایسنا، این حمله توسط یکی از مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان «تشدید تنش‌ها از طرف ایران و عبور از خط قرمز» توصیف شده است که هدف آن «آسیب به زیرساخت‌ها و امکانات شهری بود».اما علیرضا میریوسفی، سخنگوی هیأت اعزامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: «دولت ایران وارد جنگ سایبری نمی‌شود.»

نجفی با شکایت فرزند قالیباف دادگاهی شد

 خبر دیگر اینکه صبح یکشنبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران، مدیر وقت حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار وقت منطقه ۲ تهران در شعبه ۱۰۵۹مجتمع قضایی کارکنان دولت با شکایت الیاس قالیباف به ریاست قاضی علی قنبرنیا برگزار شد. به‌گزارش ایسنا، قوه قضائیه در این باره اعلام کرده است: در این جلسه پس‌از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان وکیل شاکی شکایت موکل خود را مطرح کرد و متهمان به دفاع از خود پرداختند. بنابر کیفرخواست مطرح شده و براساس شکایت شاکی، متهمان به مشارکت در افترا و گزارش خلاف واقع، متهم هستند. قاضی نیز پس‌از استماع اظهارات شاکی و متهمان، ختم رسیدگی را اعلام و گفت: رأی در زمان مقتضی صادر می‌شود.

27 میلیارد تومان خسارت خودسرها به بیت‌المال

 شنیدیم که یک نماینده تهران در مجلس از وزیر خارجه خواست درباره خسارت پرداخت شده به آثار هنری تخریب شده در حمله به سفارت انگلیس روشنگری کند.به گزارش ایسنا، احمد مازنی گفت : آذرماه سال 1391 افراد خودسر سفارت بریتانیا در تهران را تسخیر کردند و چند اثر هنری را که جزو اموال دولت انگلیس بود تخریب کردند.اخیراً در خبرها آمده که این آثار پس از ترمیم به سفارت بریتانیا در تهران برگشت داده شده و مبلغ یک میلیون و 300 هزار پوند معادل 27 میلیارد تومان هزینه خودسری عوامل خودسر از جیب ملت پرداخت شد.

همه تقصیرها را گردن وزیر کشور نیندازیم

 دست آخر اینکه رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در واکنش به نطق اخیر علی مطهری گفت: بررسی‌های ما  از وقایع آبان ماه 98 نشان می‌دهد اینکه بگویم همه تقصیرها به گردن وزیر کشور است خلاف انصاف است. به گزارش ایسنا، محمدجواد کولیوند در جلسه علنی  دیروز مجلس در تذکری شفاهی افزود: آقای مطهری در آخرین نطق خود اظهار کرد که مقصر اصلی حوادث آبان ماه وزیر کشور است باید بگویم که ایشان در هیچ گزارش رسمی مقصر اعلام نشده است. نکته‌هایی که گفته می‌شود، فاقد مبنا است.او با اشاره به محتوای جلسات شورای امنیت کشور و کمیسیون اصل 90 مجلس در این باره افزود: از آنجا که وزارتخانه‌ها و نهادهای زیادی درگیر ماجرای آبان بودند مقصر دانستن تام و تمام وزیر کشور از انصاف خارج  است.  وزارت نفت و صمت و اطلاعات درگیر ماجرای آبان بودند و بررسی ما از فضای کلی وقایع آبان ماه نشان می‌دهد که وزارت کشور مقصر اصلی نبوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/3/542900/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها