گفت‌وگوی «ایران» با الهام فرهمند و زهرا قنبری 2 بازیکن تیم ملی فوتبال زنان:

بعضی دلتنگی‌ها را نمی‌توان تحمل کرد




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
تعطیلی مسابقات ورزشی به دلیل شیوع کرونا در کشور باعث دلتنگی خیلی از اهالی فوتبال و حتی هواداران این رشته شده است. هجدهمین هفته از مسابقات لیگ برتر بانوان در حال برگزاری بود که شیوع این ویروس باعث شد تا این مسابقات اوایل اسفندماه لغو شود. در حال حاضر بازیکنان فوتبالیست در خانه مشغول تمرین هستند و تلاش می‌کنند تا آمادگی خود را برای از سرگیری احتمالی لیگ حفظ کنند. به همین بهانه خبرنگار «ایران» با دو بانوی ملی‌پوش فوتبال در روزهای کرونایی گفت‌وگویی انجام داد. الهام فرهمند و زهرا قنبری از دلتنگی‌های خود و شرایط سپری کردن این روزها صحبت کردند.

قنبری: دلم برای خوشحالی بعد از گل تنگ شده

زهرا قنبری، بازیکن تیم شهرداری بم گفت:«از 10 اسفندماه در قرنطینه هستم و با وسایل تمرینی که در خانه دارم (توپ فوتبال و دمبل)، تمریناتم را برگزار می‌کنم تا از شرایط خوب بدنی فاصله نگیرم. البته تمرین کردن با این شرایط ایده آل نیست اما به هر حال می‌توانیم با این وسایل خودمان را تا حدی آماده نگه داریم. در این روزها بیشتر سعی کردم آشپزی کردن را یاد بگیرم، تلاشم بر این است که دست پختم را خوب کنم. تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر هم به نفع بازیکنان و هم به سود تیم‌ها و مسئولان برگزار کننده است. با توجه به اینکه هنوز درباره ادامه بازی‌های لیگ تعیین تکلیف نشده است با تیم و مربیان ارتباطی نداریم.»
او با اشاره به اینکه سعی می‌کنم در طول این روزها افکارم را تغییر دهم و کمتر به کرونا و دلتنگی‌هایم فکر کنم، بیان داشت: «البته فکر نکردن به فوتبال خیلی سخت است. می‌توانم دلتنگی‌های دیگری همچون (حضور در میهمانی و ...) را تا حدی تحمل کنم اما تحمل بازی نکردن فوتبال به هیچ وجه شدنی نیست. در طول این مدت بیشتر در کنار خانواده بودم و روزهایی که کمتر در کنارشان بودم جبران شد و این موضوع بسیار خوبی بود اما برخی از دلتنگی‌ها را نمی‌توان به هیچ عنوان تحمل کرد.» بازیکن تیم شهرداری بم در ادامه این گونه درخصوص دلتنگی‌هایش صحبت کرد: «اصلی‌ترین دلتنگی‌ام فوتبال است و برای حضور در زمین لحظه شماری می‌کنم. برای ما فوتبالیست‌ها که هر روز سر تمرین می‌رویم و هم‌تیمی‌هایمان را می‌بینیم، گذراندن این روزها در خانه بسیار سخت است. ما صدرنشین لیگ هستیم و همه چیز به سود ما بود تا اینکه کرونا آمد. 4 هفته از مسابقات لیگ باقی مانده و قطعاً تیمی نمی تواند شهرداری بم را در این 4 هفته بگیرد.» قنبری در حال حاضر 18 گله است و با سمیه خرمی بازیکن 26 گله و صدرنشین آذرخش کردستان، 8 گل فاصله دارد. او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «رسیدن به سمیه خرمی کار بسیار سختی است اما 4 بازی باقی مانده و تلاش می‌کنم در این 4 بازی چند گل دیگر بزنم. دلم برای گل زدن و خوشحالی بعد از گل تنگ شده و دوست دارم هرچه زودتر جشن قهرمانی‌مان در لیگ برگزار شود. امیدوارم بازی‌های لیگ بعد از ماه مبارک رمضان ادامه یابد و ما بتوانیم قهرمان لیگ شویم و جشن قهرمانی را برگزار کنیم.»

فرهمند: باید به فکر زندگی مسالمت آمیز با کرونا باشیم

الهام فرهمند از 15 اسفند روزهای قرنطینه را پشت سر گذاشت . بازیکن تیم آذرخش کردستان در پاسخ به این سؤال که در طول این مدت بیشتر پیگیر چه کاری بودید؟ گفت: «کار خاصی انجام نمی دهم و همانند سایر مردم با همسرم (حسین پاپی، کاپیتان سابق سپاهان) فیلم تماشا می‌کنم. حسین عاشق فیلم‌های اکشن است و به این دلیل در طول این مدت فیلم‌های اکشن زیادی با همدیگر تماشا کردیم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا به همراه حسین پاپی فیلم بازی‌های تان در لیگ برتر را نیز تماشا کردید؟ افزود: «من و حسین ازدواج نکردیم و دوران عقدمان را می‌گذرانیم. متأسفانه فیلم بازی‌های لیگ برتر وجود ندارد و اگر بود فیلم بازی‌هایمان را تماشا می‌کردیم. دوران بسیار سختی است و امیدوارم که این دوران هرچه زودتر تمام شود.»
در روزهای قرنطینه فرهمند در اینستاگرام خود چالشی درخصوص روپایی با دستمال کاغذی به راه انداخت و از دوستان خود خواست در این چالش شرکت کنند. این ملی‌پوش فوتبال بانوان درخصوص این موضوع اظهار داشت: «حقیقتاً پیش از انتشار آن ویدئو در اینستاگرام برای روپایی زدن، تمرین نکرده بودم و به این دلیل نتوانستم زیاد روپایی بزنم. حسین که اصلاً نتوانست روپایی بزند اما فکر می‌کنم من حداقل 2 روپایی بیشتر از او زدم. در طول دوران قرنطینه بازیکنان زیادی چالش‌هایی به راه انداختند اما چالش دراز و نشست کریستیانو رونالدو را خیلی دوست داشتم. البته چالش دراز و نشست او نیازمند توان بالای بدنی است.» فرهمند در ادامه درباره روزهای خوب گذشته و برگزاری مسابقات لیگ صحبت کرد: «شرایط تیم آذرخش خوب است و تیم ما در حال حاضر با یک بازی بیشتر نسبت به تیم شهرداری بم در رده دوم جدول لیگ قرار گرفته. بازی‌های بسیار سخت و شیرینی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم هر چه زودتر آن روزها برگردد. روی کاغذ امید به قهرمانی داریم اما رسیدن به این عنوان کار بسیار سختی است. تیم ما با 18 بازی 48 امتیازی است و با تیم صدرنشین 3 امتیاز فاصله داریم البته با یک بازی بیشتر نسبت به شهرداری بم.» این بانوی فوتبالیست امیدوار است که بعد از ماه مبارک رمضان مسابقات لیگ برگزار شود. او بیان داشت: «حقیقتاً برای حضور در زمین فوتبال آماده نیستم و باید تمرین کنم. متأسفانه کرونا زندگی حرفه ای ما را تحت الشعاع قرار داده و از نظر من به این زودی‌ها از دست این ویروس خلاص نخواهیم شد. باید به فکر زندگی مسالمت آمیز با کرونا باشیم.»






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/1/542888/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها