گفت‌و‌گوی «ایران» با بهزاد زادعلی اصغر که هزینه ازدواج خود را صرف آزادی یک زندانی کرد

دل‌مان را با آن فرد همراه و با خدا معامله کردیم




حامد جیرودی
خبرنگار
در روزهایی که بسیاری از ورزشکاران مشغول امدادرسانی به مردم و بیمارستان‌ها برای مبارزه با کرونا هستند، بهزاد زادعلی اصغر کاپیتان تیم ملی فوتبال نابینایان و کم بینایان که قرار بود چند ماه دیگر مراسم ازدواج خود را برگزار کند، در یک عمل خیرخواهانه هزینه ازدواج خود را به آزاد کردن یک زندانی بدهکار اختصاص داد. او در خصوص این اقدام نوع دوستانه به خبرنگار «ایران» گفت:«6 ماه است که نامزد کرده‌ام و قرار بود چند وقت دیگر عروسی بگیریم اما وقتی با همسرم صحبت کردم و پیشنهاد این کار را دادم، ایشان هم قبول کرد و خدا را شکر توانستیم یک نفر را که به‌صورت غیر عمد به زندان افتاده بود کمک کنیم که بیرون بیاید و بالای سر خانواده و بچه‌اش باشد.»
زادعلی اصغر با تأکید بر اینکه نمی‌تواند درباره فردی که به او کمک کرده و مبلغی که برای آزادی او داده صحبت کند، ادامه داد:«ما وقتی پرونده او را در ستاد دیه بررسی کردیم، متوجه شدیم که مستأجر است و با وضعیتی که برایش به وجود آمده بود، مستحق بود که ما این کار را برایش انجام دهیم. خدا را شکر می‌کنم که توانستیم گامی برای یک هموطن برداریم و تلاش می‌کنیم در آینده باز هم از این کارها انجام دهیم تا مردم خوشحال شوند.»
اگر این کار را یک فوتبالیست عادی در لیگ برتر انجام می‌داد که قرارداد خوبی هم می‌بندد، شاید زیاد تعجب برانگیز نبود اما این اقدام از سوی یک بازیکن تیم نابینایان که درآمد زیادی ندارد، بسیار جالب توجه است. زادعلی اصغر درباره این موضوع چنین صحبت کرد:«ما قرارداد آنچنانی نداریم و حتی یک مدتی سعی می‌کردم از هزینه‌های دیگرم بزنم تا صرف مراسم عروسی‌ام کنم ولی در ادامه دل‌مان را با فرد یا افرادی که ناخواسته و به‌خاطر مبالغی در زندان هستند، همراه و به عبارتی با خدای خودمان معامله کردیم و هزینه‌ای که قرار بود خرج مراسم و تشریفات شود، صرف این کار کردیم و بقیه‌اش هم دست خداست. من و همسرم از این تصمیم خوشحالیم و به نظرم مراسم ازدواجم خیلی خوب‌تر از تصورم شد.»
در این مدت، خیلی از ورزشکاران سعی کردند به هر‌طریق یاریگر مردم باشند. این بازیکن 32 ساله درباره اقدامات ورزشکاران گفت:«این کارها همه در نوع خود ارزشمنداند. فرقی هم نمی‌کند که فلان ورزشکار چه راهی را برای کمک برگزیده است. کار خیر، خیر است. ما این گزینه را انتخاب کردیم و ورزشکاران دیگر هم برای بهداشت و سلامت مردم، گزینه‌های دیگر را انتخاب کردند. اگر یک نفر برای مستأجری که خانه‌اش را کرایه کرده، کاری انجام دهد، خوب است. مردم ایران احساسی و عاطفی هستند و همیشه ثابت کرده‌اند که به هم کمک می‌کنند و دوست دارند ورزشکاران‌شان که خوشبختانه خیلی‌های‌شان قراردادهای بالا دارند، یک گوشه کار را بگیرند.»
تمرینات گروهی ورزشکاران تعطیل است و زادعلی اصغر که به خاطر گل‌های زیبایش به «لیونل مسی فوتبال نابینایان» معروف است، درباره برنامه‌هایش در این مدت صحبت کرد:«5 سال است که لژیونر هستم و در تیم کایزری اسپور بازی می‌کنم. با شیوع ویروس کرونا، مسابقات ما هم که تازه داشت شروع می‌شد، به حالت تعطیل درآمد و فقط با هماهنگی باشگاه، تمرینات آمادگی جسمانی‌مان را دنبال می‌کنیم تا بدن‌مان حفظ شود و با نابودی کرونا در خدمت باشگاهم و تیم ملی باشم.»
او که آقای گل لیگ ترکیه شده، فنی‌ترین بازیکن حاضر در لیگ این کشور هم به حساب می‌آید و قهرمانی لیگ ترکیه را هم با کایزری اسپور تجربه کرده است. زادعلی اصغر درباره حضور لژیونرهایی مانند سیدمجید حسینی در ترابزون اسپور و همچنین وحید امیری که پیشتر در لیگ فوتبال این کشور بازی می‌کرد، چنین نظر داد:«من با پیام صادقیان ارتباط داشتم ولی در این مدت وحید امیری ومجیدحسینی را ندیدم. می‌دانم که ترابزون اسپور تیم نابینایان هم دارد و همیشه با بچه‌ها درباره بازیکنان ایرانی که در ترکیه بازی می‌کنند، صحبت می‌کنیم. بالاخره ورزشکاران گاهی می‌توانند موفق شوند و گاهی هم نمی‌توانند خودشان را با محیط جدید فعالیت‌شان سازگار کنند.»
زادعلی اصغر در ترکیب تیم ملی ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو حضور داشت که تیم ملی فوتبال 5 نفره ایران در آن مسابقات با شکست برابر برزیل به نایب‌قهرمانی پارالمپیک و نشان نقره مسابقات دست یافت. با این حال، بهمن سال گذشته بود که اعلام شد کمیته ملی پارالمپیک تصمیم بر اعزام نکردن تیم‌های ملی فوتبال نابینایان و بسکتبال با ویلچر به پارالمپیک توکیو دارد. موضوعی که با ناراحتی این ورزشکاران از جمله خود زادعلی اصغر مواجه شد. اما حالا که المپیک و به تبع آن پارالمپیک یک سال به تعویق افتاده، زادعلی اصغر امیدوار است مسئولان در این موضوع تجدیدنظر کنند و این تیم‌ها هم به توکیو اعزام شوند. او در این خصوص گفت:«هنوز تصمیم جدیدی گرفته نشده است. در زمان مشخص شده قبلی، مسئولان اعلام آمادگی برای حضور ما در پارالمپیک نکرده بودند ولی حالا ممکن است نظرشان تغییر کند و اعزام شویم.امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/1/542520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها