رئیس‌جمهوری در مراسم بزرگداشت مقام معلم:

تقدیر از زحمات معلمان کشور بویژه در دوران مبارزه با کرونا


سامانه شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) با دستور رئیس جمهوری رسماً افتتاح شد. رئیس‌جمهوری در این مراسم نسبت به بازگشایی مدارس در مناطق سفید اظهار امیدواری کرد.
به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه ریشه سعادتمندی هر کشوری به آموزش برمی‌گردد، گفت: فضای کرونایی فعلی که به‌وجود آمده است که الان از طریق صداوسیما و فضای مجازی کار آموزش دنبال می‌شود نیز تجربه جدیدی است.
وی با تأکید بر اینکه در دوران استثنایی کرونا قرار داریم، گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که در تاریخ انسانی ماندگار شد و از این پس خواهند گفت که در کرونا چه بر سر انسان آمد و پساکرونا چه شد.
روحانی با اشاره به اینکه مردم ما در این دوران فشار تحریم را هم تجربه کردند، تأکید کرد: در دوران فشار کرونا شرایط اخلاقی مردم ما و تاب‌آوری آنان بی‌نظیر بود و این را هم در تاریخ می‌توان نوشت.
وی ادامه داد: مردم ما با فرهنگ بلندشان بخوبی صدای ما را شنیدند و رعایت کردند در حالی که در برخی کشورها دولت‌ها وادار به استفاده از سلاح و نیروی نظامی شدند.
روحانی با بیان اینکه ما سه هفته در دوران اوج شیوع کرونا بودیم، تصریح کرد: راه طولانی برای گذشتن از اوج پیش رو داریم اما به سمت آن حرکت کرده‌ایم و داریم در این مسیر راه می‌رویم اما تا زمانی که به یک واکسن نرسیم نمی‌توان با قطعیت سخن گفت.
رئیس جمهوری با تشکر از مراعات مردم و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و نیز با قدردانی از کادر پزشکی کشور، افزود: ساختن کیت تشخیص و کیت پادتن را انجام دادیم، امروز به شرایطی رسیدیم که کیت پادتن را می‌توانیم صادر کنیم و حتی ماسک n۹۵ را هم گفتند که می‌توانیم صادر کنیم. در کنارش از ابتدا توان صادرات مواد ضدعفونی‌کننده را داشتیم.
 وی با بیان اینکه اگر ارتباط فضای مجازی و آموزش معلم و شاگرد نبود بسیار به خانواده‌ها و کودکان سخت می‌گذشت، گفت: دو ماه و نیم است که هم بچه‌ها نمی‌توانند تفریح مورد نیاز و سفر داشته باشند وحتی نمی‌توانند مدرسه باشند، اما معلمان ما حتی قبل از شکل‌گیری «شاد» هم با شاگردان خود ارتباط داشتند و از طریق فضای مجازی و رسانه ملی هم در حال حاضر کار خوب و بزرگی در این زمینه انجام شد و باید هم از معلمان به‌دلیل بار بزرگی که همیشه و بویژه الان بر دوش دارند و نیز رسانه ملی تشکر کنیم.
 رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امیدواریم در مناطق سفید بزودی بتوانیم مدارس را باز کنیم، اظهار کرد: سامانه شاد که الان وجود دارد امیدوارم که کارش مورد توجه قرار گیرد و به مسئولان فضای مجازی و مرکز فتا دستور دادیم که هم امنیت این شبکه تأمین و هم نواقص آن برطرف شود. ضمن اینکه باید معلمان هم بگویند که کار این شبکه چطور بوده است.وی افزود: اصلاً وقتی که مدارس هم باز شود باز ما به داشتن این سامانه نیازمند هستیم و ممکن است از آن برای پیام‌هایی که آموزش و پرورش می‌خواهد ارائه دهد استفاده شود. پس به غیر از حفظ این سامانه و اصلاح و تکمیل آن ممکن است روزی به این نتیجه برسیم که بخشی از تحصیل را می‌توان به این شکل ادامه داد و این در تغییر شکل کار آموزش ما تأثیر می‌گذارد.روحانی تأکید کرد: ممکن است به این نتیجه برسیم که سه روز در هفته یا یک روز در هفته بیشتر لازم نیست که دانش‌آموزان به مدرسه بروند. البته برای قضاوت در این زمینه زود است اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم. رئیس جمهوری با تأکید بر جایگاه اخلاق در امر آموزش ادامه داد: اولین وظیفه بر دوش معلمان بار ترتیب و اخلاق دانش‌آموزان است. همچنین زبان فارسی نیز بسیار مهم است که آن را خوب یاد بگیریم که وسیله ارتباط ما با فرهنگ، گذشته و تاریخ و کتب ماست و نحوه سخن گفتن و نوشتن را نیز تحت تأثیر می‌گذارد. خیلی از افراد به‌دلیل اینکه نمی‌توانند بخوبی بنویسند و از حق خود دفاع کنند نمی‌توانند به‌حق خود برسند. البته منظورم لزوماً در دادگاه نیست این حرف به‌طور کلی مطرح است.
وی افزود: به نظر می‌رسد یک زبان خارجی و یادگیری آن بسیار لازم است و شاید در دوره دبستان آغاز آموزش آن بهتر است که حالا الان در راهنمایی انجام می‌شود که باید در زمینه بهتر بودن زمان آغاز آموزش آن متخصصان صحبت کنند.رئیس جمهوری گفت: باید این‌طور باشد که وقتی کسی دوران آموزش را در مدارس تمام می‌کند بتواند به یک یا دو زبان دیگر براحتی و در حد رفع نیازها صحبت کند. همچنین داشتن یک تخصص در پایان این دوره و فراگیری زبان مجازی هم بسیار لازم است.
تأکید روحانی بر ضرورت فراهم آمدن سهولت کافی برای دارندگان سهام
رئیس جمهوری در یکصد و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر اجرای سیاست تشویق صادرات و همچنین ضرورت بازگشت ارز‌های صادراتی به چرخه اقتصاد کشور و استفاده از آن برای تأمین نیازهای وارداتی و تولیدی تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه  روحانی پس از ارائه  گزارش وزیر اقتصاد و دارایی از اقدامات انجام شده برای آزادسازی سهام عدالت، بر ضرورت فراهم آمدن سهولت کافی برای دارندگان سهام جهت استفاده از دارایی‌ سهام خود در جهت قابلیت مبادله سهام تأکید کرد و تشویق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به حضور در بازار بورس را خواستار شد. در جلسه روز گذشته علاوه بر گزارش رئیس کل بانک مرکزی از منابع و مصارف ارزی کشور و  تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری تولید کشور در سال جاری، وضعیت بازار بورس و عرضه سهام‌های مربوط به شرکت‌های دولتی به بخش عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

برش

در گفت و گوی رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ژاپن مطرح شد؛
تداوم همکاری‌های دو کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان

رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه در گفت و گویی تلفنی با اشاره به ضرورت همکاری همه کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در این زمینه و همچنین انتقال و اشتراک تجربیات به یکدیگر تأکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دو طرف در این تماس تلفنی، توسعه و تعمیق روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کردند با اجرایی شدن توافقات قبلی شاهد گسترش روابط و همکاری‌ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشند. حسن روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از دولت ژاپن بخاطر کمک دوستانه‌اش به ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: متأسفانه در شرایط سخت مبارزه با کرونا و همچنین تبعات بسیار سخت اقتصادی آن، تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه ملت ایران تشدید شده است. روحانی با بیان اینکه برای نجات از این ویروس عالمگیر راهی جز همکاری همه کشورها  وجود ندارد، اظهارداشت: با تشدید تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری امریکا علیه ایران امروز حتی در زمینه تجهیزات پزشکی و تأمین مواد غذایی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه و جهان افزود: متأسف هستیم که در هفته‌های اخیر شاهد ایجاد تنش از سوی امریکا در عراق و منطقه خلیج فارس بوده‌ایم  و این درحالی است که همواره آغاز تنش‌ها در منطقه از طرف امریکا بوده است. او  در واکنش به ادعای امریکایی‌ها مبنی بر آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا، تأکید کرد: اگر امریکایی‌ها در این شرایط کرونا صادق هستند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند، تنها راه این است که به تحریم های غیرقانونی ایران پایان دهند. «آبه  شینزو»  نیز در این گفت و گو بر ضرورت همکاری و تلاش همه کشورها برای عبور از مرحله سخت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی جهانی ناشی از آن را مورد تأکید قرار داد و از ایران به عنوان یک کشور مهم و تأثیر گذار که نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در منطقه ایفا می‌کند نام برد. او افزایش تحریم های امریکا  علیه ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا را نادرست خواند و افزود: در این شرایط اقدامات انساندوستانه باید در دستور کار همه کشورها باشد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7340/1/542510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها