روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تأکید کرد

پرداخت بهنگام حقوق و مستمری کارکنان و بازنشستگان




جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز شنبه به ریاست رئیس جمهوری و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضا برگزار شد. در جلسه صبح دیروز که علی لاریجانی هم با بهبودی کامل پس از ابتلا به بیماری کرونا در آن حضور یافت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات این سازمان در جهت تحقق قانون بودجه سال 99 کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد باقر نوبخت در این گزارش، با توجه به شرایط ویژه اقتصادی جهان ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام اقدامات لازم برای مدیریت تبعات و آثار آن بر اقتصاد ایران، پیشنهادهایی را در زمینه صرفه جویی در هزینه ها و همچنین مدیریت مصرف منابع ارائه کرد. حجت‎الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در این جلسه بر ضرورت پرداخت بهنگام حقوق و مستمری کارکنان و بازنشستگان و همچنین توجه به الزامات سال کنونی در زمینه جهش تولید و تحرک اقتصادی و مدیریت بودجه سال 99 در این چارچوب تأکید کرد.
در این جلسه اعضای شورا خواستار صرفه‎جویی در هزینه‌های بودجه و تداوم تخصیص منابع  برای پرداخت هزینه‎های حقوق و همچنین یارانه‎های حمایتی و معیشتی به خانوارهای دارای شرایط شدند. تأکید بر لزوم  استمرار اجرای طرح‎های اشتغالزا و عمرانی در کشور از دیگر محورهای مورد تأیید اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در این جلسه بود.
دستور روحانی به وزیر راه
برای از سرگیری تبادلات مرزی
رئیس جمهوری همچنین  با اشاره با ضرورت از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل کالا با کشورهای همسایه با هدف تقویت همکاری‎های اقتصادی و تجاری، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای انجام هر چه سریعتر این کار با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی تأکید کرد. حسن روحانی روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گفت‎وگوهای اخیر خود با سران برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه و استقبال این کشورها برای از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل کالایی، به وزیر دستور داد هر چه سریع‌تر تمهیدات لازم برای این منظور با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی اندیشیده و در دستور کار قرار گیرد. روحانی با اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل کشور در دوره فاصله‎گذاری هوشمند، به کار بستن طرح‏های خلاقانه در فاصله‎گذاری هوشمند در حوزه حمل و نقل را مورد تأکید قرار داد و گفت: فاصله‎گذاری مورد نظر وزارت بهداشت با الزام استفاده از ماسک به گونه‎ای انجام شود که  ضمن برطرف شدن نگرانی مردم، از شیوع بیماری نیز جلوگیری شود. روحانی در ادامه با تأکید بر ضرورت تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و تأمین بازار از کالاهای ضروری و اساسی از اقدامات انجام شده در این زمینه قدردانی و بر ادامه روند تخلیه کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات  تا تخلیه کامل و هرچه سریع‌تر
 4 میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر و گمرکات کشور تأکید کرد.
کمک ۳۹۰ میلیون تومانی سران قوا به ستاد دیه
سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه در مجموع با اهدای مبلغی معادل ۳۹۰ میلیون تومان در آیین گلریزان مجازی ستاد دیه کشور، ویژه ماه مبارک رمضان مشارکت داشتند. به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری از طریق جشن‌های گلریزان برگزار شده در شبکه‌های استانی یا جشن‌های زنده مربوط به شبکه‌های اجتماعی مبالغ نقدی خود را به حساب‌های اختصاصی این ستاد مردمی در استان‌ها واریزکردند و رمضان امسال نیز در احسان آزادی دربندان دردمند حضور چشمگیری دارند که در شمار این کمک‌ها می‌توان به اهدای مبلغ ۲۷۰ میلیون تومانی حجت‌الاسلام روحانی، بذل کمک ۷۰ میلیون تومانی آیت‌الله رئیسی و واریز کمک ۵۰ میلیون تومانی علی لاریجانی اشاره کرد.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7337/1/542208/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها