سومین هفته متوالی افتتاح طرح‌های بزرگ به استان ایلام رسید

افتتاح 125 پروژه اشتغالزایی

■روحانی:دولت همه تلاش خود را برای افزایش اشتغال و حفظ نشاط و سلامت مردم به‌کار گرفته است ■خودکفایی در گندم برای پنجمین سال متوالی افتخاری برای دولت تدبیر و امید است شرکت های نفتی و پتروشیمی در بورس فعال تر شوند ■دستورات اقتصادی و بهداشتی رئیس جمهوری به وزیران نفت ، راه و شهر سازی ، بهداشت و رؤسای بانک مرکزی و برنامه و بودجه

گروه سیاسی/ سومین هفته متوالی افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ از آن استان ایلام بود. روز پنجشنبه با دستور مستقیم رئیس جمهوری و به‌صورت ویدئو کنفرانس 125 پروژه زیربنایی و توسعه‌ای در بخش‌های آب و کشاورزی در این استان افتتاح یا اجرای آنها آغاز شد.
افتتاح 22 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران و همچنین افتتاح سد مخزنی شهدای ایلام (گلال) با سرمایه‌گذاری یکهزار و 100 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مهم وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام است که با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.
افتتاح شبکه آبیاری در 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران، مهران و ایوان و ده‌ها طرح در حوزه‌های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش 482 میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که در بخش کشاورزی در استان ایلام با دستور رئیس جمهوری افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.افتتاح طرح جنگلکاری 10‌هزار هکتاری و توسعه جنگل در سطح استان ایلام، افتتاح 11 طرح دام و طیور در شهرستان‌های ایوان، چرداول و دره‌شهر، افتتاح 4 سیلوی ذخیره گندم در چرداول و دهلران، از دیگر طرح‌هایی است که بهره‌برداری از آنها آغاز شد.از دیگر طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد می‌توان به مجتمع گلخانه‌ای صالح‌آباد، 3 طرح زیربنایی آب و خاک در شهرستان‌های دره‌شهر، ملک‌شاهی، ایوان و مهران و همچنین طرح تأمین آب شرب مناطق عشایری شهرستان ایوان و طرح احداث پل گیلانه در شهرستان ایوان اشاره کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها در استان ایلام، برای 12 هزار و 630 نفر به طور مستقیم یا غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
 روحانی: مردم بدانند تنها نیستند
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام با اشاره به اینکه شرایط سختی داریم اما تأکید کرد که در عین حال امید ما بسیار زیاد است و مردم بدانند تنها نیستند و همه ارکان کشور و خیرین در کنار آنها هستند.
روحانی گفت: گزارش اخیر بانک مرکزی نشان داد پس‌انداز مردم در بانک‌ها رشد داشته، در بورس هم شاهد تحول و رشد بی‌نظیر بودیم که مردم عزیز و آن 2 میلیون نفری که در داخل بورس فعال هستند از این تحول هم خوشحالند و هم سود فراوانی شامل حال آنها شده است.ما هم بسیار خوشحالیم که مردم در شرایط بهتری باشند. طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش‌رو در بورس عرضه خواهد شد و طرح‌های بسیار مهمی هم در ماه‌های پیش رو عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: در زمینه تأمین مواد غذایی و کالاهای اساسی باز هم تأکید می‌کنم که امسال در برخی کالاها تقریباً خودکفا هستیم. این افتخار برای دولت تدبیر و امید است که برای پنجمین سال، در گندم خودکفا هستیم و این در تاریخ کشورمان کمتر سابقه داشته که 4، 5 سال به‌طور مداوم و پشت سر هم در گندم خودکفا باشیم.
آقای استاندار هم اشاره کردند که در ایلام، تولید گندم از سال 92 تا حالا چند برابر شده و در کلزا هم شاهد رشد چند برابر هستیم.
رئیس جمهوری با اشاره به وضعیت بیماری کرونا هم توضیح داد: در مجموع آمار، یعنی تعداد مبتلا، تعداد بستری، تعداد بهبودیافته و تعداد آنهایی که به رحمت خدا پیوستند، تجهیزاتی که در این زمینه ساختیم، روشن است و اینها دستاورد مجموعه عملکرد دستگاه‌های دولتی، بخش عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح و همه ملت ایران است و اصلاً اگر جایی بگوییم دولت موفق خواهد شد، این حرف نادرست است. دولت نمی‌تواند در هیچ امر مهمی موفق شود، این ملت است که موفق می‌شود.
وی ادامه داد: دیروز وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد روند ثبت‌نام دریافت بیمه بیکاری متوقف شده و حتی برخی از آنها اعلام کردند که از این ثبت‌نام بیمه بیکاری خارج می‌شوند و دنبال شغل‌شان می‌روند و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای من بود.
به مردم عزیزمان اعلام می‌کنم آمار دیشب (چهارشنبه شب) را که می‌دیدم بسیار برای من خوشحال‌کننده بود که این آمار نزولی است، یعنی در مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان آمار نزولی است. وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده، افزود: برای ما مهم است که امسال بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و نشاط و سلامت مردم حفظ شود و امیدوارم خداوند سال خوبی را برای ما مقرر کرده باشد.
کاهش قابل توجه آمار بیکاری در استان ایلام
روحانی همچنین در مراسم افتتاح 22 هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران، اظهارداشت: همه مردم عزیز در سراسر ایران مخصوصاً مردم عزیز مرزبان ما در استان‌های مرزی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیروهای مسلح دست به دست هم خواهیم داد تا یک تحول و جهش بزرگ در تولید را در سال‌جاری در کشور رقم بزنیم.
وی گفت: در سال 61 با آزادسازی این مناطق از دست صدامیان شاد شدیم و امروز شادی دوم ما با آباد شدن این اراضی برای بهره‌گیری مردم عزیز استان ایلام است.رئیس جمهوری کاهش آماری بیکاری در استان ایلام از 17.6 به 8.3 را بسیار خوشحال‌کننده و افتخار‌آمیز دانست و گفت: از همه مردم عزیز، باغداران و کشاورزان عزیز و همه مردمی که این بار را بر دوش دارند تا کشور را آباد و خودکفا کنند، تشکر می‌کنم.
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح سد شهدای ایلام، نیز از موافقت رهبر معظم انقلاب با برداشت از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آب و خاک قدردانی کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی که برای سفر به استان ایلام و دیدار با مردم این استان داشت اما متأسفانه به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به تأخیر افتاد، گفت: افتتاح این طرح‌های بزرگ را در استان ایلام به همه مردم این استان تبریک می‌گویم و ان‌شاء‌الله مبارک باشد.

بــــرش

دستورات جدید رئیس جمهوری به وزرای بهداشت، نفت و رئیس‌کل بانک مرکزی

رئیس‌جمهوری روز گذشته در تماس های تلفنی جداگانه با سه عضو کابینه، وزرای بهداشت ، نفت و رئیس‌کل بانک مرکزی، ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها و بررسی فرآیندهای اجرایی این سه حوزه، دستورات لازم را برای بهبود و تسریع امور صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در تماس با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کرونا در سراسر کشور و ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر اطلاع‌رسانی بموقع، دقیق و فراگیر به مردم درباره شاخص‌های تعیین وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز برای شهرها و استان‌ها از نظر وضعیت و شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور تأکید کرد.
او همچنین بر ضرورت تعیین شاخص‌های سه وضعیت سفید، زرد و قرمز از سوی وزارت بهداشت و درمان تأکید کرد و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی و از سر‌گیری فعالیت‌ها در شهرستان‌های دارای هر کدام از این سه وضعیت، تدوین و ارائه شود. رئیس جمهوری به وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پررفت و آمدی که تاکنون بازگشایی نشده‌اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند. وزیر بهداشت نیز در این تماس گزارش کاملی از وضعیت بیماری کرونا در کشور و همچنین اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرد. روحانی در گفت‌و‌گو با ناصر همتی، در جریان جزئیات تلاش‌های بانک مرکزی برای برگشت ارز صادراتی ونیز نحوه استفاده ازمنابع مختلف دردسترس بانک مرکزی وسایر اقدامات این بانک درتأمین کالاهای اساسی وضروری کشور قرار گرفت و از تلاش‌های بانک مرکزی درشرایط سخت بین‌المللی برای تأمین نیازهای ضروری کشور طبق برنامه تدوین شده دولت قدردانی کرد.
همتی هم روند برنامه‌های بانک مرکزی برای عملیات بازار باز در بازار پول وسرمایه را برای رئیس جمهوری تشریح و اعلام کرد براساس آخرین گزارش بانک مرکزی، خوشبختانه تغییر ماهانه شاخص بهای تولید‌کننده که خود یک شاخص پیش نگر هست، بعد از بیش از یک سال در فروردین ماه امسال به منفی ۰/۸رسیده است.
رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت هم با اشاره به ارائه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه با هدف تقویت بورس کشور، بر ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس تأکید کرد. روحانی ضمن پیگیری نحوه پیشرفت پروژه‌ها و طرح‌های نفتی، خاطرنشان کرد: وزارت نفت در شرایط سخت حاکم بر کشور ناشی از تحریم‌های ناعادلانه، با تلاش و کوشش بیشتر برای تسریع در به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها می‌تواند در تحقق شعار «جهش تولید» پیشگام باشد. رئیس جمهوری همچنین در تماس با وزیر نفت، درجریان آخرین وضعیت بازار جهانی نفت و تحولات آتی این بازار و پیش‌بینی‌ها در این زمینه قرار گرفت. زنگنه هم ضمن ارائه گزارش کاملی از روند پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های نفتی به رئیس جمهوری، وضعیت بازار جهانی نفت و همچنین پیش‌بینی تحولات آتی در این بازار را تشریح کرد.

روحانی: شهرستان‌های سفید بزودی اعلام می‌شوند

رئیس جمهوری روز پنجشنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: آرامش نسبی به وجود آمده در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به‌دلیل همکاری خوب مردم با مسئولان و جدی گرفتن هشدارها و توصیه‌های بهداشتی بوده است. روحانی افزود: گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و همچنین شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در کنار همراهی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌سازی مبتلایان موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده است. وی همچنین با اشاره به سطح‌بندی شهرها و استان‌ها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، افزود: مسئولان کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه همچنان در تلاش هستند با فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بموقع با تبدیل نقاط قرمز به زرد و سپس به سفید، مناطق سفید کشور در مورد این بیماری را افزایش دهند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: براساس گزارشی که مسئولان کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی در این جلسه دادند، براساس شاخص‌های تعیین شده شهرستان‌های سفید بزودی معرفی خواهند شد و شرایط بازفعالیت مشاغل کسب‌و‌کارها، اماکن مذهبی و به طور کل تعدیل محدودیت‌ها اعلام خواهد شد.روحانی با بیان اینکه در خصوص مشاغل پر رفت و آمد و پرتجمع در شهرهای سفید پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف دو هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت مشاغل و مراکز پررفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7336/1/542102/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها