با تصمیم اعضای شورای نگهبان

انتخابات حوزه انتخابیه تفرش باطل شد




جلسه روز گذشته شورای نگهبان، با موضوع بررسی مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مجلس یازدهم برگزار شد که در نهایت به ابطال انتخابات این حوزه انجامید و سینا کمالخانی از ورود به مجلس جدید بازماند.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در تشریح نشست ظهر دیروز این شورا گفت: با توجه به اعلام رسمی وزارت علوم به‌دلیل اینکه آن مؤسسه (مدرک دهنده به کمالخانی) اعتبار ندارد، طبیعتاً مدرک ایشان هم اعتبار ندارد که با این تفاسیر آقای کمالخانی نمی‌تواند به مجلس یازدهم راه پیدا کند. مطالب دیگری هم در رابطه با این مؤسسه مطرح شده بود که قرار شد ما بررسی بیشتری هم داشته باشیم و گزارش دقیق‌تری به شورای نگهبان و این جلسه ارائه شود که این شورا نظر نهایی خود را اعلام کند. کدخدایی که با خبرگزاری فارس گفت‌و‌گو می‎کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیم‌گیری برای منتخب تفرش ادامه دارد یا خیر، گفت: یک مرحله دیگر ممکن است بررسی شود، اما تا این مرحله مواردی که عرض کردم قطعی است و مدرک ایشان اعتبار ندارد و این امر مورد قبول اعضا هم بود؛ چرا که وزارت علوم رسماً اعلام کرده این مؤسسه فاقد مجوز بوده و طبیعتاً این مدرک هم اعتبار ندارد.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی هم این است که امکان ورود ایشان (سینا کمالخانی) به مجلس یازدهم وجود ندارد، اما با این حال ما برای دقت بیشتر قرار شد در جلسه آینده بررسی نهایی را هم داشته باشیم. سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سؤال که در صورت عدم ورود سینا کمالخانی به مجلس یازدهم موضوع ابطال آرای آن حوزه انتخابیه مطرح است، گفت: بله، آرای آن حوزه ابطال شده و در مرحله میان‌دوره‌ای مجلس فرد جدید برای ورود به مجلس یازدهم از حوزه تفرش مجدداً انتخاب خواهد شد.
اما در ابتدای جلسه دیروز شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در سخنانی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا مشکلات زیادی را به دنیا تحمیل کرده است، بر لزوم کمک به اقشار کم‌درآمد در ایام کرونایی تأکید کرد. وی با تقدیر از اقدامات دولت و مردم خیر در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به خانواده‌های ضعیف گفت: با وجود این کمک‌های خوبی که انجام شده ولی مشکل خیلی زیاد است که امیدواریم بتوانیم به وظیفه خودمان در کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عمل کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/3/542000/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها