واعظی: سرمایه‌گذاری در بورس مورد حمایت دولت است





رئیس دفتر رئیس جمهوری روز گذشته در حاشیه نشست هیأت وزیران، مدیریت بازار سرمایه در شرایط فعلی را برای دولت مهم خواند و با اشاره به واگذاری سهام بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، تأکید کرد که موضوع بورس و سرمایه‌گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است.
به‌ گزارش ایسنا، محمود واعظی با بیان اینکه برای دولت مهم است تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آنان شود، اظهارکرد: اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از سوی دیگر کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه موضوع بورس و سرمایه‌گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم، افزود: تأکید رئیس جمهوری همواره این است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند و در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند. او با اشاره به گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت مبنی بر تمایل بخش خصوصی برای عرضه بنگاه‌های خود در بورس، گفت: شورای عالی بورس به‌عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تأکید رئیس جمهوری است.
واعظی درعین حال، تصمیم و ابلاغ رهبر معظم انقلاب در موضوع سهام عدالت را هدیه خوبی به حدود ۵۰ میلیون سهامدار عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی که با ویروس کرونا مواجه هستیم و از لحاظ اقتصادی دولت تلاش می‌کند هم سلامت مردم و هم موضوع ویروس کرونا را کنترل و اداره کند و به نوعی معیشت مردم در زمینه تولید و کسب و کارها انجام شود، موافقت رهبر معظم انقلاب در زمینه سهام عدالت برای آن دسته مردمی که در هر شرایطی خسارت بیشتری دیده یا توان اندوخته زیادی نداشتند کمک بسیار بزرگی در این زمینه خواهد کرد و ما نیز تلاش می‌کنیم بتوانیم هم بورس یک روند معقول و طبیعی و سودده داشته باشد و هم کشور توسعه پیدا کند.  رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه، با اعلام اینکه مطابق تقسیم‌بندی جدید کشور، برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم، تأکید کرد: در تلاش هستیم دوباره بررسی کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهرهای زرد را به سفید تبدیل کرد. نظر قطعی وزارت بهداشت این است تا زمانی که شهرهای قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود. واعظی به برگزاری مراسم ویدئویی انس با قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این اقدام رهبر معظم انقلاب درس بزرگی بود که به ما نشان داد هم می‌شود عبادت را انجام داد و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. او از همه مداحان و هیأت‌های مذهبی خواست در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه درباره رعایت نشدن فاصله اجتماعی هم گفت: گزارش‌های بسیاری هم داریم که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود اما معنی اینکه کسب و کارهای کم ریسک یا متوسط می‌توانند کار خود را ادامه دهند این نیست که خطر فراگیری کرونا از بین رفته بلکه حتماً باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.
واعظی به وضع کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مقایسه کنید کشورهای مختلفی که آمار دادند از امریکا، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و فرانسه و سایر کشورها که تا دیروز فکر می‌کردیم از نظر تعداد تخت‌ها قابل مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر نیستند؛ اما به‌دلیل اینکه ابتدا مغرور شدند و فکر کردند با توجه به اینکه نظام بهداشتی دارند مشکلی نخواهند داشت، اما تعداد کسانی که به این بیماری مبتلا و فوت شدند در این کشورها بسیار زیاد است.
وی با اشاره به عملکرد قابل قبول ایران در مبارزه با کرونا اظهارکرد: هم رسانه‌های مختلف، هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای که اخیراً برای وزیر بهداشت فرستادند، از ابتکارات ایران تشکر کردند که ما هم باید این کار را تا آخر حفظ کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/1/541981/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها