هشدارهای نارنجی و زرد هواشناسی برای 22 استان کشور


پریسا عظیمی
 خبرنگار
 سازمان هواشناسی با صدور هشدارهای نارنجی و زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ طی امروز و فردا در 22 استان کشور خبر داد.
به‌گزارش این سازمان، زمانی که هشدار نارنجی صادر می‌شود، پیش‌بینی این است که پدیده‌ای جوی احتمالاً اثرات منفی به‌دنبال دارد و خسارت‌های احتمالی را سبب می‌شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. بنابراین طبق این هشدار، تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز پنجشنبه برای زنجان، همدان، کردستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه در این استان‌ها پیش‌بینی می شود.
براین اساس عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت اتخاذ تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر توصیه می‌شود.
همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد نسبت به فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه در برخی دیگر از استان‌ها خبر داد. هشدار زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌های جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
بنابراین طبق این هشدار در این روز تداوم این شرایط جوی در خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، سمنان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، کرمان، یزد، فارس، بوشهر و شمال هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.
فعالیت این سامانه فردا جمعه هم در استان‌های فارس، بوشهر، شمال هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان وبلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و برخی نقاط یزد و روزشنبه (13اردیبهشت ماه) نیز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، آذربایجان شرقی وغربی، همدان، کرمانشاه و کردستان پیش‌بینی می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7335/14/541959/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها